גורם המקורב לעו"ד רונאל פישר: "הוא במצב נפשי לא קל"

לדברי הגורם, פישר מאמין כי הוא יצליח להוכיח את חפותו ■ על הקלטת בה מצולם פישר לוקח מזוודה עם 150 אלף דולר מאלון חסן, אמר הגורם: "לא מדובר בכספי שוחד. חסן העביר שכר-טרחה במזומן. ככה זה אצל לקוחות בעייתיים"

רונאל פישר / צילום: יוסי זמיר
רונאל פישר / צילום: יוסי זמיר

"רונאל היה מעדיף להיות במקום אחר ולא במעצר, אבל הוא מתייחס לתקופה הזו כתקופה שצריך לשרוד אותה" - כך אמר היום (ג') גורם המקורב לעו"ד רונאל פישר, על רקע מעצרו בחשד כי תיווך בהעברת שוחד לשוטרים במספר פרשות, ובראשון תיווך בהעברת כספי שוחד מיו"ר ועד עובדי נמל אשדוד המושעה, אלון חסן, לשוטרים בתמורה לסגירת החקירות נגדו.

לדבריו, פישר שרוי, מטבע הדברים, במצב נפשי לא קל, אבל הוא מאמין שיצליח להוכיח את חפותו. הגורם הוסיף ואמר כי העובדה שאחד מקציני המשטרה הבכירים שפורסם כי הם מעורבים בפרשה וששהה בצוותא עם פישר בחו"ל נחקר אך לא נעצר, מלמדת כי החשדות בנוגע לפרשת פישר-חסן מתפוגגים.

- יש תיעוד לכך שפישר מעביר 150 אלף דולר בתוך תיק לחסן.

"אז מה? פישר לא מכחיש את זה ואמר שזה נכון. מה שיש בתיק הזה זה שכר-טרחה שחסן היה חייב לפישר".

- ככה עורכי דין מקבלים שכר-טרחה? עשרות אלפי דולרים במזומן בתוך תיקים?

"כשיש לך לקוח שלא משלם זמן רב, והצ'קים שלו חוזרים, או שהוא נותן הוראת ביטול לצ'קים ובמקביל הוא לוקח לעורך הדין הרבה מאוד שעות עבודה, והוא יודע שצריך לשלם - אז כן, הוא מעביר במזומן. ככה זה אצל לקוחות בעייתיים".

- 150 אלף דולר?

"150 אלף דולר זה נשמע הרבה לעיתונאי, אבל תוריד מזה מע"מ ומס הכנסה, ותראה שמהעבודה שהוא קיבל מהמשרד של פישר ועתיד היה לקבל, הסכומים הם הרבה יותר נמוכים, משהו כמו 40 אלף דולר - וזה לא כל-כך הרבה. 150 אלף דולר זה עלות של שימוע בתיק כמו של אלון חסן; ואנחנו לא מדברים עדיין על מה שהוא נותר חייב למשרד".

- במח"ש אומרים שפישר מעורב בעוד פרשות שוחד, ושיש בידיהם הקלטות שבהן פישר אומר כי הכספים נועדו עבור שוטרים כשוחד.

"רק אוכל לומר כי פישר מתמודד עם השאלות האלה, ויש לו תשובות. כנראה שיש אמירות כאלה ואחרות, אבל זה לא הופך את הסיפור לסיפור פלילי. אני יודע שיש הרבה רעש, ושכולם נטפלים למה שנאמר על-ידי מח"ש, אבל אם הועבר מידע, אז צריך לבדוק איזה מידע הועבר. אני יכול לומר שלא היה שום מידע שהועבר מפישר לחסן, ואם היה מידע - הוא הגיע מאנשים אחרים שחסן הביא".