"עלייה מרשימה בביקוש לעובדי היי-טק בשנת 2014"

נתונים של פורטל דרושים וחברת Jobinfo: "מחפשי העבודה מנהלים מו"מ עיקש על השכר"

המחצית הראשונה של שנת 2014 מאופיינת בביקושים משמעותיים, זאת בהשוואה לשני הרבעונים האחרונים של 2013. כך עולה מסקר אותו ערכו פורטל דרושים וחברת ההשמה Jobinfo עבור "גלובס". הסקר בחן את הפער בין מספר המשרות החדשות שנפתחו, לבין מספר קורות החיים שנשלחו על ידי מחפשי עבודה, במטרה לבחון את התחומים בהם הביקוש גובר על ההיצע.

פער של כ-26% נצפה במספר קורות החיים שנשלחו בתחום בדיקות התוכנה, לצד עליה דרמטית, בשיעור של כ-50% במספר המשרות החדשות שנפתחו. עוד עולה מהסקר כי במחצית הראשונה של שנת 2014 הייתה דרישה מוגברת למומחי אלגוריתמים בכל התחומים: בתחום התוכנה מחפשים מהנדסים המתמחים ב-Algo trading (לתחום הפיננסי והפורקס) Data mining ו- Machine learning.

לדברי שרית מלכה-ליברמן דירקטור פעילות ההשמה ב-Jobinfo: "הדרישה לבדיקות ידניות בלבד הולכת ופוחתת ובחלק מהחברות אנו מזהים בשנתיים האחרונות מגמה שבה אנשי הבדיקות משולבים כחלק מצוות הפיתוח".

לדברי דרור אפשטיין, מנכ"ל משותף בפורטל דרושים, "את העלייה המרשימה בעקומת הביקוש לעובדים במהלך 2014, ניתן לייחס בעיקר לתנופת הגיוסים של חברות הסטארט-אפ, ולא רק בתחום המובייל, שגבוהה בשיעורים ניכרים מזו שנרשמה בשנת 2013.

"מחפשי העבודה מודעים לכך ואנו רואים חזרה למציאות בה רבים מהם מנהלים משא ומתן עיקש על תנאי השכר. לצד זאת, בעת האחרונה נשמעים יותר ויותר תלונות מצד מנהלי חברות על השחיקה בשער הדולר ועל השחיקה ברווחיות, דבר אשר צפוי לדבריהם להקטין את עקומת הביקוש לעובדים ואף להביא לפיטורים רבים בענף".

המגמה בשוק ההיי-טק
 המגמה בשוק ההיי-טק