ארדן: ערוצים 1, 2, 10, 23, 33 ו-99 יופצו גם באינטרנט

הצעת חוק של משרד התקשורת קובעת כי יוקם אתר אינטרנט בו ניתן יהיה לצפות בחינם בכל ערוצי עידן+ ■ הצעת החוק מקדמת את התחרות בטלוויזיה הרב-ערוצית, שכן היא מאפשרת לגורמים מסחריים להפיץ לציבור ערוצים אלה

גלעד ארדן / צילום: קובי גדעון - לע"מ
גלעד ארדן / צילום: קובי גדעון - לע"מ

הצעת חוק שהפיץ היום (ב') משרד התקשורת קובעת כי יוקם אתר אינטרנט בו יהיה אפשר לצפות בחינם בכל ערוצי עידן+, ובכללם ערוצים 1, 2, 10, 23, 33 וערוץ הכנסת.

הצעת החוק החדשה מקדמת את התחרות בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית, שכן היא מאפשרת לגורמים מסחריים להפיץ לציבור ערוצים אלה - כשמדובר במיזמי התוכן החדשים של החברות פרטנר וסלקום.

שר התקשורת גלעד ארדן אמר כי "בכדי להגביר את התחרות ולשבור את הדואפול של הוט ו-yes, נאפשר את הפצת הערוצים המרכזיים גם באינטרנט ללא עלות, ובכך נעודד חברות תקשורת להיכנס לתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית".

על מנת לאפשר את הפצת שידורי המערך ברשת האינטרנט, הן בידי הגורם המפעיל והן בידי גורמי תקשורת נוספים, מוצע לפטור את הגורם המפעיל ואת מפיצי המשנה מהסדרת הזכויות בשידורים אלה, בתנאי שהפצת השידורים תיעשה בארץ, בזמן אמיתי, בצורה רציפה וללא עריכה או קבלת תמורה.

הדבר עשוי לגרור התנגדות בקרב גופי השידור השונים - החל מזכייניות הטלוויזיה המסחרית שמפיצות באתריהן את שידוריהן ומחזיקות בזכויות הדיגיטל של התכנים, וכלה בגופי הטלוויזיה הרב-ערוצית.

ההצעה כוללת גם תיקונים מספר נוספים, שמטרתם לאפשר יישום יעיל של הרחבת מערך השידורים החינמי, ובהם שינוי והסרת מגבלות הקיימות כיום בחוק הנוגעות למכרזים לערוצים נושאיים.