דירוג הפרסומות הנצפות ביו-טיוב: קמפיין ברנפלקס תלמה בראש

"גלובס" משיק דירוג ישראלי של הפרסומות המובילות באתר הווידיאו הפופולרי ■ משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי אחראי ל-3 מ-5 הפרסומות המובילות בדירוג

הטלוויזיה היוותה במשך שנים את מדורת השבט, שסביבה התקבצו בני המשפחה וחברים כדי לצפות יחד בתוכניות וגם בפרסומות. אך בשנים האחרונות המגמה הזו משתנה. הווידיאו באינטרנט הפך להיות דומיננטי הרבה יותר מבעבר, והוא כבר לא גימיק שכרוך בפספוסי חתולים או סרטונים תוצרת בית.

הצפייה בווידיאו באינטרנט, ובמקביל במכשירי מובייל ניידים, חיזקה תעשייה שלמה של הפקות מקור ייעודיות לאינטרנט ותכנים שמכוונים לגולשים ברחבי העולם.

בד-בבד, נראה כי גם עולם הפרסום העולמי הולך ומשתנה: בניגוד לפרסומות קצרות בטלוויזיה שמטרתן בעיקר למכור - באינטרנט אנחנו נתקלים בפרסומות ארוכות יותר ובכאלה שמנסות לבנות מותג ומודעות ולאו דווקא לייצר מכירה ישירה.

במשך שנים ליווינו ב"גלובס" את הפרסומות הזכורות והאהובות בטלוויזיה, ולאור התחזקות הווידיאו באינטרנט, אנו מביאים כעת לקוראים נדבך נוסף בעולם הפרסום. עיתון "גלובס" חבר ליו-טיוב, שמפעילה את אתר הווידיאו המוביל בישראל, במטרה להציג את דירוג הפרסומות המובילות במדינה מדי חודש.

במדד חודש יוני, הראשון שמתפרסם ושיוצג מחר (ד') בוועידת MAD של "גלובס", הגיעה אל המקום הראשון חברת תלמה, עם הפרסומת לנשנושי ברנפלקס, הרבה בזכות השחקן אילן פלד. פלד ("אחד העם 1") נכנס שוב לדמותה של זמרת החתונות דנית, אחרי פרסומת מוצלחת לא פחות בשנה שעברה, והצליח למשוך את הצופים להצביע בעכבר.

הפרסומת של "דנית בחוות בריאותא" זכתה ל-718 אלף צפיות ביו-טיוב לצד כ-2,000 לייקים באתר הווידיאו. במקביל, היא נהנתה מנתונים גבוהים גם בפייסבוק עם 21.4 אלף לייקים, 6,416 שיתופים ועוד 8,346 תגובות.

עוד עולה מהנתונים שמבוססים על חברת vidIQ, כי שיעור הצפייה הממוצע מסך זמן הפרסומת עמד על 66% (מתוך 2:12 דקות).

גם במקום השני מדורגת פרסומת שהגיעה רחוק בעיקר בזכות הדמות המרכזית שמככבת בה. הפעם מדובר במותג ספרייט של החברה המרכזית למשקאות קלים, שגייסה לשורותיה את השחקן טל פרידמן כדי לקדם את הגרסה החדשה של משקה ספרייט מופחת סוכר באמצעות שימוש בצמח הסטיביה.

משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, שאחראי גם על הפרסומת הזו, הבריק בכך שהפך מהלך שקצת קשה להסביר אותו שיווקית, כולל את שם הצמח סטיביה וסגולותיו, והצליח לייצר פרסומת שמורכבת מסדרת סרטונים קצרים ומשעשעים.

ההצלחה הביאה ל-659 אלף צפיות ביו-טיוב, אך מנגד לא הצליחה לייצר מעורבות (Engagment) מספיק חזקה עם הגולשים, וכך מספר הלייקים והשיתופים ברשתות החברתיות היה נמוך למדי. מנגד, שיעור הצפייה הממוצע מתוך סך זמן הפרסומת (1:15 דקות) עמד על 88%.

החברה המרכזית למשקאות קלים מתברגת גם במקום השלישי בדירוג והפעם עם המותג קוקה-קולה, בפרסומת שהשיגה 210 אלף צפיות ביו-טיוב. הפרסומת, שמיועדת למגזר הערבי לקראת המונדיאל שזה עתה נגמר, מקדמת חלוקת דגלים של המדינות שהשתתפו באליפות העולם בכדורגל במארזי קוקה-קולה המשפחתיים.

במקום הרביעי שוב אפשר למצוא את משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, בפרסומת עבור חברת האשראי ישראכרט תחת השם "האורח המתמיד", שהניבה 113 אלף צפיות ביו-טיוב, וקידמה שיתוף-פעולה עם חברת easy2give, שמאפשרת להחליף את מתן הצ'ק באירועי חתונה בעמדה לחיוב באמצעות כרטיס האשראי.

את החמישייה סוגרת פרסומת של סמסונג העולמית, שיצאה לקראת המונדיאל. הפרסומת זכתה ל-11.5 מיליון צפיות ברחבי העולם ולעשרות לייקים ושיתופים ביו-טיוב ובפייסבוק והפכה לפופולרית גם בישראל.

עם זאת, ביו-טיוב בישראל לא מספקים נתונים על מספר הצפיות המקומי, אך כאמור היא הצליחה להגיע אל המקום החמישי בדירוג הישראלי, בעיקר בזכות הכוכבים ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו, וללא שום התאמה מקומית לשפה העברית.

מעבר לכך, הפרסומת הצליחה רבות על אף העובדה שהיא נשמרת לאורך יותר מ-7 דקות, אך מצליחה לייצר סיפור של ממש שבמסגרתו נלחמים הכדורגלנים בנבחרת רובוטים.

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידיאו המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוסס על מדד פרסומות עולמי של חברת גוגל ויו-טיוב, שמשקלל יחד מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאטיביות ביותר שאנשים בוחרים לראות מדי חודש.

בין הקריטריונים שנלקחים בחשבון אפשר למנות את מספר הצפיות במדינה, אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים בחרו לצפות) וכן את אחוז הצפיות בתשלום (כחלק מקמפיין פרסומי של המפרסם) ולא בתשלום (שהגולשים בחרו לצפות בהן). ל

צד זאת, המדד מציג גם נתונים שנאספו על-ידי חברת vidIQ האמריקאית, הפועלת בתחום האנליטיקה והשיווק בעולמות הווידיאו למותגים מסחריים וגופי בידור, בהם כמות שיתופים ותגובות ברשתות חברתיות.

you
 you