הצעה: להציב עוד 280 מצלמות מהירות - 12 בנתיבי איילון

צפו בסרטון: המיקומים המדויקים בהם דורשת "אור ירוק" להציב מצלמות, בין היתר בנתיבי האיילון בקטע שבין מחלף יוספטל למחלף לה-גווארדיה ■ "אור ירוק": המצלמות הנוכחיות לא יעילות ברובן - חייבים לתגבר אותן

מצלמת מהירות אלוף שדה ר"ג / צילום: מהוידאו
מצלמת מהירות אלוף שדה ר"ג / צילום: מהוידאו

בעוד שיותר מחצי מאוכלוסיית המדינה נמצאת תחת איום של טילים וצה"ל - לדעת רבים מהישראלים - עדיין לא "הוריד את הכפפות" כפי שהבטיח רה"מ נתניהו, האנשים בחזית מצלמות המהירות דווקא מורידים את הכפפות מול הנהגים.

החודש, למשל, נוספה מצלמת רמזור ומהירות חדשה בעיר אשדוד, החמישית במספר. בכך הפכה אשדוד מוכת הטילים גם לעיר שבשטחה יש יותר מצלמות מהירות ורמזור מאשר בכל עיר אחרת, פרט אולי לירושלים. אבל זו רק ההתחלה.

בימים האחרונים, בעיתוי מופלא, פרסמה עמותת "אור ירוק" דוח מחקר שטוען כי חלק גדול ממיקומי המצלמות הנוכחיים אינם יעילים מספיק וכי יש לשנות - ובעיקר לתגבר - את מיקומם.

הדוח ממליץ למקבלי המדיניות להציב לא פחות מ-280 מצלמות פעילות בטווח הזמן הנראה לעין ואף מספק מיקומים מועדפים שמבוססים על אותו מחקר.

לא מעט מההמלצות של "אור ירוק" הן להציב מצלמות בקטעים ישרים ומהירים יחסית. כך למשל, ממליץ הדוח להציב לא פחות מארבע מצלמות על קטע של שמונה קילומטרים בלבד בכביש 4 בין מחלף חולות למחלף יבנה. הדוח ממליץ גם להציב ארבע מצלמות נוספות גם בקטע הישר שבין מחלף גנות למחלף השבעה, 2 מצלמות על כביש 20 בין מחלף קוממיות למחלף יוספטל וגם - תאמינו או לא - לא פחות מ-12 מצלמות על נתיבי איילון על הקטע, שבין מחלף יוספטל למחלף לה-גווארדיה. כל זה רק על קצה המזלג.

ואם למישהו זה נשמע כמו תוכנית להגדיל את ההכנסות מקנסות באלפי אחוזים, נפנה אותו לקטע במסקנות של אותו מחקר, שקורא לנתב את ההכנסות מקנסות לא למשרד האוצר אלא ישירות לקופתם של הגורמים האחראים על האכיפה והמלחמה בתאונות. ועל זה ייאמר: מקרה מובהק של החתול והשמנת.

להלן המיקומים המדויקים של המצלמות שממליצה "אור ירוק" להציב:

מצלמות / צילום: אור ירוק
 מצלמות / צילום: אור ירוק