"ריקי דרורי: 70% מהישראלים צופים בווידיאו באינטרנט"

דרורי, דירקטורית שיווק אזורית בגוגל, בוועידת MAD: "הפרסומות היום יוצאת מהפסקת הפרסומות, ואנשים צופים בהם בלי קשר לשידור המקורי"

ריקי דרורי / צילום: איל יצהר
ריקי דרורי / צילום: איל יצהר

"70% מהישראלים צופים בווידיאו באינטרנט" - כך אומרת ריקי דרורי, דירקטורית שיווק אזורית בגוגל מזרח ומרכז אירופה, מזרח תיכון ואפריקה.

את דרורי ראיין רועי גולדנברג, כתב האינטרנט והדיגיטל ב"גלובס", במושב "הפץ והדבק - כך סיפור המותג שלך יבלוט מעל כולם ברשת", בוועידת MAD של "גלובס" בשיתוף orange, אותה הנחה לי-אור אברבך, עורך פירמה ב"גלובס".

"על-פי מחקר של סיסקו, 80% מהתנועה באינטרנט עד 2015 תהיה וידיאו. אני חושבת שיש הבדלים משמעותיים בין הווידיאו באינטרנט לבין טלוויזיה", אומרת דרורי.

לדבריה, "דווקא בהרגלי הצפייה יש משהו מעניין משותף לברודקאסט ולאונליין. לפחות ביו-טיוב, שיא הצפייה באמצע השבוע הוא בשעות הפריים-טיים, על פני כל המסכים.

"ההבדלים יותר קשורים בכוח שעבר לצרכן. אם אנחנו מסתכלים על הצרכן היום, הוא יכול לבחור את התוכן שהוא רוצה, וזה הופך אותו למעורב יותר, והוא רוצה יותר לשתף. הצרכן הופך ממשתמש ליוצר. כשאתה נמצא עם הטלפון שלך, והזמן מאוד קצר, אתה תראה בעיקר תכנים שאתה מחובר אליהם ואתה ממש רוצה לראות.

"כולנו ראינו את התופעה של רימייקים וליפיסינג. קמו הרבה יוצרים שמבינים את האינטרנט ויוצרים תכנים אליו. דיסני זיהו שסרטון הנושא של הסרט 'פרוזן' יכול להיות ויראלי, והם הפיצו אותו. זה נכון לפעול בצורה הזו".

עוד אמרה דרורי: "מאוד ברור שצעירים אמריקאים לא אוהבים חדשות. בעולם האינטרנטי זה מאוד משתנה. אחת התובונות היא שצעירים לא מתחברים לאיך שמוצגות החדשות בעולם האופליין ובקצב שהן משודרות. אני חושבת שדברים משתנים כשעוברים לאונליין.

"אני חושבת שהפרסומות היום יוצאת מהפסקת הפרסומות, ואנשים צופים בהם בלי קשר לשידור המקורי. הרבה סמנכ"לי שיווק עובדים על אסטרטגיית שיווק שתתאים לעולם הזה. אפשר לראות שישראלים מתחברים בצורה ברורה גם לפרסומות בחו"ל, כאשר אחת מהן שמופיעה בדירוג המקומי שלנו היא הפרסומת של סמסונג".

- תני טיפים למפרסמים שרוצים לייצר סרטונים ליו-טיוב.

"בכדי להבין את התרבות של הסרטונים ברשת, אפשר להיכנס לסרטונים ביו-טיוב ולראות איך התרבות שונה. אנחנו מאפשרים לראות דרך שירות שלנו את הסרטונים הכי פופולריים מדי תקופה.

"חשוב להתייחס מאוד ל-5 השניות הראשונות בפרסומת, כי אחרת אנשים יפסיקו לצפות בה. צריך להתייחס לזה כמו כותרת בעיתון. היוצרים של יו-טיוב מבינים הכי טוב את הפלטפורמה. כדאי לחפש אנשי הפקה שעבדו בפלטפורמה ומבינים אותה טוב".

"דיגיטל הוא דרך ליצור קשר עם אנשים"

פיט בלקשואו, מנהל שיווק, דיגיטל ומדיה חברתית גלובליים בנסטלה, נתן הרצאה על הקשבה, מעורבות והשראה - כיצד למנף את האפקטיביות והפרודוקטיביות של המדיה החברתית ליצירת ערך לצרכנים, למצוינות עסקית ולצמיחה עתידית.

לדבריו, "יש 220 מיליון מעריצים לרשתות החברתיות של נסטלה. אנחנו עושים עבודה טובה ביצירת תכנים לפלטרפומה הזו. דיגיטל הוא דרך ליצור קשר עם האנשים. אני חושב שכולנו צריכים לחשוב שהצרכנים באים אלינו דרך ממשקים עם מסך קטן יותר, וזו הזדמנות לבדוק איך להתבלט בעולם הקטן הזה".

בלקשואו אמר כי "ההתנהגות של הצרכנים משתנה. אני בנסטלה יותר מ-3 שנים, יש לנו הרבה סקרים על התחום, והגענו למסקנה שאנחנו צריכים להכיר טוב את הצרכן, ליצור נקודות מפגש עם הלקוחות. צריך לוודא שכל מה שעושים הוא דבר שניתן לשתף אותו.

"צריך לנסות, להיכשל ולנסות שוב. יש דברים שאני נפלתי בהם. צריך לעסוק בפלטפורמה לשיתוף וידיאו, ניהול קהילה עם שיתוף יומייומי של תכנים, בלוג דיגיטלי ורשת חברתית פנימית במקום העבודה".