טסה 1,400% - ויוצאת לגיוס של 50 מיליון דולר

לסופרקום יש היום הזדמנות נוספת לבצע גיוס משמעותי, שלא ידלל יתר על המידה את בעלי המניות הקיימים

אריה טרבלסי / צילום: איל יצהר
אריה טרבלסי / צילום: איל יצהר

בסוף 2013 גייסה חברת הטכנולוגיה הישראלית סופרקום כ-14 מיליון דולר. מחיר המניה שלפיו בוצע הגיוס היה 4 דולרים, אחרי נסיקה של מאות אחוזים במניה מתחילת אותה שנה. בעקבות העלייה החדה במניה, ניצלה סופרקום את ההזדמנות לבצע את ההנפקה.

מאז חלפו כשבעה חודשים, והמניה המשיכה לטפס. מתחילת השנה ועד היום זינקה מניית סופרקום , הנסחרת בבורסת נאסד"ק, ב-96.5%, למחיר נוכחי של כ-9.1 דולרים, המשקף לחברה שווי של 121 מיליון דולר. (מתחילת 2013 השלימה המניה זינוק של יותר מ-1,400%; בין לבין, בוצע איחוד הון).

וכך, לסופרקום יש היום הזדמנות נוספת לבצע גיוס משמעותי, שלא ידלל יתר על המידה את בעלי המניות הקיימים. החברה הגישה אתמול ל-SEC (רשות ניירות ערך של ארה"ב) תשקיף מדף לגיוס של עד 50 מיליון דולר. מבנה ההנפקה טרם נקבע, והיא עשויה לכלול מניות, אופציות, אג"ח או שילוב שלהם.

במחיר המניה הנוכחי, גיוס של 50 מיליון דולר יחייב הנפקה של כ-5.5 מיליון מניות חדשות, שיהוו כשליש מהון המניות של סופרקום אחרי ההנפקה. עם זאת, ייתכן שהחברה לא תגייס את מלוא הסכום שמאפשר התשקיף, וכאמור, היא תוכל לגייס לא רק באמצעות הנפקת מניות, אלא גם אופציות, חוב וכדומה.

כיום בעל המניות הגדול בחברה הוא המנכ"ל, אריה טרבלסי, המחזיק באמצעות חברה סיגמא ווייב בכ-30% מהון המניות של החברה.

סופרקום, הפעילה בתחום ה-EID - הפקת תעודות זיהוי אלקטרוניות - ובתחום ה-RFID - טכנולוגיה תחליפית לברקוד - מציינת בתשקיף שהכסף שיגויס ישמש לצרכים כלליים, כולל הון חוזר, רכישות והשקעות. לפני כמה חודשים השלימה החברה רכישה של חטיבה מחברת און טראק, תמורת כ-10 מיליון דולר, והיא עשויה לשלם עוד 12.5 מיליון דולר בעתיד, בכפוף לעמידה באבני דרך.

בקופתה של סופרקום היו בסוף הרבעון הראשון פחות מ-2 מיליון דולר. הכנסותיה ברבעון הסתכמו ב-5.3 מיליון דולר, צמיחה של 161% ביחס לרבעון המקביל. הרווח הנקי GAAP הסתכם ב-1.3 מיליון דולר, ירידה של 9.5% מהרבעון המקביל.

סופרקום הודיעה לאחרונה על זכייה במכרזים בהיקף של 29 מיליון דולר, שחלק גדול מההכנסות מהם יוכרו כבר השנה.

מניית סופרקום
 מניית סופרקום