מסתמן: אדלר-חומסקי זכה בתקציב קבוצת גולף

ההיקף הריאלי של התקציב: 12 מיליון שקל ■ תקציב האופנה של גולף טופל עד לאחרונה בבורודה-קפלן, ואילו תקציב רשת גולף אנד קו טופל בפוקס-גורן-גלעדי

קבוצת גולף / צילום: תמר מצפי
קבוצת גולף / צילום: תמר מצפי

משרד הפרסום אדלר-חומסקי זכה במכרז על תקציב הפרסום של קבוצת גולף - כך נודע ל"גלובס".

אמנם בשלבים הראשוניים של המכרז לא קיבלה הקבוצה החלטה אם ההתמודדות היא על מלוא תקציב הקבוצה או רק על תקציבי האופנה, אך ל"גלובס" נודע, כי לקראת סוף השבוע האחרון קיבל משרד הפרסום פוקס-גורן-גלעדי, שמטפל כיום בתקציב אביזרי הבית גולף אנד קו, מכתב ובו הודעה כי לאור בחירת המשרד שלא לקחת חלק במכרז על החלק השני של תקציב הקבוצה, הוחלט להפסיק את ההתקשרות איתם.

כפי שנחשף ב"גלובס", על רקע השינויים הפרסונליים בהנהלת קבוצת גולף, הוחלט בקבוצה לצאת למכרז, ונעשתה פנייה למשרדי הפרסום אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי וגליקמן-נטלר-סמסונוב. בהמשך צורפו להתמודדות שני משרדים קטנים יותר: שטרית מדיה גרופ ואשכנזי-זלצמן.

תקציב החברה שהוגדר במכרז עומד על כ-12 מיליון שקל במחירים ריאליים, שאמורים ללוות סדרת מהלכים אסטרטגיים שברשת מתעתדים לקיים.

"נדוניה" של שתי זרועות

את המכרז ניהלה ענבר נחשון, מי ששימשה בעבר כסמנכ"לית בקבוצת קרסו, ומונתה באחרונה לתפקיד סמנכ"לית השיווק של גולף.

קבוצת גולף פועלת בשתי זרועות עיקריות: גולף אנד קו - הפועלת בתחום אביזרי הבית ומשווקת כלי בית, מצעים, מגבות וכדומה; ואופנת גולף - המשווקת מותגי אופנה בהם גולף, מקס מורטי, אינטימה ועוד.

בתחילת הדרך דובר על החלטה לקיים מכרז על תקציב זרוע האופנה, אך בקבוצה נמנעו מלהגיד אם ל"חבילה" יצורף גם תקציב גולף אנד קו. עם זאת, הבחירה לכלול במכרז רק משרדים גדולים, שמנהליהם מחוברים היטב למנהלי הקבוצה, אותתה משהו על כוונותיה של הרשת, ובשוק העריכו כי "הנדוניה" תכלול בסופו של דבר את שתי הזרועות, וכן כי ההתמודדות המרכזית תהיה בין אדלר-חומסקי לבאומן-בר-ריבנאי. ואכן, לישורת האחרונה הגיעו שני משרדים אלה.

תקציב הפרסום של גולף נוהל בחודשים האחרונים בשני משרדי פרסום: בורודה-קפלן, שהחזיק בתקציב רשת האופנה; ופוקס-גורן-גלעדי, שזכה רק לפני תקופה קצרה בתקציב רשת גולף אנד קו. פוקס-גורן-גלעדי אמנם הוזמן להתמודד כעת על התקציב, אך כאמור בחר שלא לעשות כך.

קבוצת גולף שומרת על אש קטנה בכל הקשור לפרסום, ובשנים האחרונות הופנה עיקר התקציב לכיוון גולף אנד קו - בעיקר בשל התחרות החדשה שמולה ניצבה הרשת בדמותה של רשת פוקס הום. עם זאת, לאור הסכום הגבוה שהוחלט להקצות כעת לתקציב הפרסום, נראה כי בגולף מתעתדים לשנות כיוון ולהשקיע בפרסום בסדרי גודל הנהוגים בקבוצות ריטייל אחרות.

עתה, עם זכייתו המסתמנת של אדלר-חומסקי בתקציב, נותר לראות כיצד יפתור המשרד את ניגוד האינטרסים שנוצר בין התקציב החדש לבין תקציבים שכבר מטופלים בו. ניגוד אחד ולא משמעותי הוא בין אינטימה של גולף לקבוצת דלתא, אך הניגוד המשמעותי יותר הוא בין תקציב הום סנטר לגולף הום.

גולף ואדלר-חומסקי לא הגיבו לידיעה.