ישיבת דירקטוריון מתוחה במיוחד בדואר ישראל

מנכ"ל משרד התקשורת זומן ע"י יור הדואר להשתתף בישיבה, ובתגובה שלח אורי יוגב מנהל רשות החברות את סגנו להשתתף בישיבה מטעמו

ישיבת דירקטוריון מתוחה במיוחד התקיימה בשבוע שעבר בחברת דואר ישראל. המתיחות החלה כבר עם זימון הישיבה כאשר היו"ר חזי צאיג, הזמין את אבי ברגר, מנכ"ל משרד התקשורת לדיון על ממצאי ביקורת שערך המשרד במיון בתל אביב ובסניף רחובות.

עם קשר או בלי, פורסם ב"גלובס" בטרם הישיבה על זימונו של ברגר, וכתוצאה מכך החליט אורי יוגב, מנהל רשות החברות הממשלתיות להזמין גם את מאיר שמרה, סגנו, לדיון.

הזימון של שני האישים מגלם בתוכו את המאבק סביב חברת דואר ישראל, וכיצד תנוהל החברה, כאשר מצד אחד היו"ר חזי צאיג, בתמיכת שר התקשורת גלעד ארדן, מובילים קו שאומר שהרפורמה הנדרשת בדואר דורשת את הדחתו של מנכ"ל החברה חיים אלמוזנינו, ומנגד אורי יוגב ומשרד האוצר שנותנים גיבוי מוחלט לאלמוזנינו ותומכים בו בהובלת הרפורמה הנדרשת.

ברגר כאמור הוזמן לדבר על ממצאי הביקורת שערך, ועל עמדת משרד התקשורת בשאלות של תפקוד חברת הדואר. ברגר שטח את משנתו ומנגד קיבל תשובות ממנכ"ל דואר ישראל על ממצאי הביקורת. ברקע הדברים דירקטורים מתחו ביקורת על כך שממצאי הביקורות לא הוגשו כדו"ח ביקורת סגור אלא מוצגים בצורה חד צדדית, כאשר להנהלת הדואר לא ניתנה הזדמנות להציג את עמדתה בתגובה לדוחות.

נזכיר שבביקורת שנערכה בסניף ברחובות השתתף גם צאיג בעצמו, והדבר קומם חלק מהדירקטורים שמחו על כך שמעשיו מובלים מתוך אג'נדה ברורה להדיח את אלמוזנינו. גם שמרה בעצמו התבטא ברוח זו. גם רשות החברות הזהירה את צאיג שהוא עשויה לפעול להדחתו בעקבות מכתב ביקורת חריף שהוגש לרשות על ידי הדירקטור חיים קליין, ושבו הוא תוקף בצורה מאד חמורה את תפקודו של צאיג. המכתב של הרשות הרתיח את שר התקשורת גלעד ארדן שפנה ליועץ המשפטי לממשלה נגד יוגב ופעולותיו.

תגובת משרד התקשורת: הפרטים אינם מדויקים ואינם נכונים. רמת וטיב השירותים בסניפי הדואר לציבור הצרכנים חשובה למשרד התקשורת שמבצע בדיקות ופקוחים ביחידות הדואר מעת לעת. אין זו הפעם הראשונה שמנכ"ל המשרד אבי ברגר בוחן את נושא רמת השירות בסניפי הדואר. כבר בחודש מרץ השנה קיימנו דיון בהשתתפות הנהלת חברת הדואר, בנושא רמת השירות לציבור בסניפי החברה, וזאת לאור מצבה הפיננסי הקשה. בדיון אז, טען מנכ"ל חברת הדואר כי הצעדים שנוקטת חברת הדואר אינם אמורים להביא לפגיעה בטיב השירות לציבור. למרבה הצער, הממצאים בשטח הוכיחו כי רמת השירות אכן נפגעה.

"כרגולטור על שירותי הדואר, מנכ"ל משרד התקשורת הקפיד לאורך כל הדיון הנוכחי בדירקטוריון החברה, לייצג עמדה מקצועית המצביעה על הבעיות ברמת השרות שעלו במהלך פעולות הפיקוח. כל ניסיון לייחס להופעתו נופך אחר טועה ומטעה. במגמה לשמור על רווחת ציבור הצרכנים בישראל, מנכ"ל המשרד ימשיך להפקיד ולבדוק את רמת השירות וטיב השירותים בסניפים ויציג את ממצאי הבדיקות לכל גורם רלוונטי. יש לציין כי עוד טרם פרסום דוח הפיקוח הראשוני מנכ"ל הדואר דיווח לדירקטוריון כי לא נמצאו בעיות והדירקטוריון ביקש לשמוע את דבריו של מנכ"ל משרד התקשורת בעצמו".

יו"ר דואר ישראל חזי צאיג אמר בתגובה: "הזמנה למנכ"ל המשרד יצאה מבעוד מועד ולבקשת חברים בדירקטוריון. אין בכוונתי להוציא דברים שנאמרים בישיבות הדירקטוריון. מיותר לציין כי הנאמר אינו מדויק וזאת בלשון המעטה. יחד עם זאת אמשיך לתמוך ולחזק את הביקורת והבקרה הפנימית בחברה ככל שיידרש".