אישום: שוטר לקח שוחד תמורת העברת מידע משטרתי סודי

גלעד גרנביץ', שוטר ששימש בתפקיד רכז מודיעין ביחידת להב 433, מואשם בנוסף בקשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש מהלכי משפט והאזנות סתר שלא כדין

ניידת משטרה שוטר דוח / צלם: תמר מצפי
ניידת משטרה שוטר דוח / צלם: תמר מצפי

‎‎המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים (מח"ש) הגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום בגין שוחד ועבירות נוספות נגד גלעד גרנביץ', שוטר ששימש בתפקיד רכז מודיעין ביחידת להב 433, ונגד 3 אזרחים שפעלו בצוותא עמו. השלושה הם בני יפתח מבני-ברק, אלי חדד מהרצליה ואלי מוסלי מתל-אביב.

כתב האישום כולל 3 אישומים שונים, המייחסים לגרנביץ', יפתח, חדד ומוסלי עבירות של לקיחת ומתן שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש מהלכי משפט, האזנות סתר שלא כדין ועבירות נוספות.

‏מכתב האישום, שהוגש בידי עורכות הדין הילה אדלמן ומיכל פרייסמן, עולה כי במסגרת תפקידו במשטרה הייתה לגרנביץ' נגישות למאגרי מידע סודיים ביותר של המשטרה, המכילים קישורים למידע רגיש שיש בו כדי לסכן חיי אדם.‏

לפי האישום, במהלך יוני, גרנביץ' ויפתח ניצלו את הנגישות של גרנביץ' למאגרי המידע ולמידע המשטרתי המסווג, לשם הפקת רווחים כלכליים.

לפי כתב האישום, בין היתר יצרו השניים קשר עם חוקר פרטי בשם עודד גביש, שתיווך בהעברת מידע מסווג ורגיש ביותר לחדד ולמוסלי, וזאת בתמורה כספית בסך 100 אלף דולר. כמו כן, בשתי הזדמנויות שונות פנה המתווך ליפתח בבקשה לקבלת מידע מתוך המערכת המשטרתית, באמצעות גרנביץ', וזאת בתמורה לסכומים בסך כ-2,000 דולר.

‏‏"במעשיהם, פעלו הנאשמים לחשיפת מידע רגיש שיש בו כדי לסכן חיי אדם, ושחשיפתו עלולה הייתה לחבל ביכולות המודיעין ובאפשרות פיתוח חקירה סמויה נגד גורמים עברייניים, ובכך גם שיבשו מהלכי משפט", נטען בכתב האישום.

‏‎‎האזנת סתר לא חוקית

‏‎‎מח"ש טוענת עוד בכתב האישום כי גרנביץ' ויפתח השתמשו בסמכויותיו של גרנביץ' להצגת מצג כוזב של פעילות משטרתית לגיטימית מול אזרח (המכונה בכתב האישום: ש'), על מנת להתקין מכשירי ציתות ברכבו לצורך האזנת סתר אסורה. זאת, תמורת סכום של 8,000 דולר.

‏לפי האישום, ב-19 בינואר 2014 פנה המתווך ליפתח והתייעץ עימו בנוגע להתקנת מכשיר האזנה ברכב הוולוו של ש'. יפתח הציע למתווך כי הוא יבצע את ההתקנה, ולצורך ביצוע העבודה קשר עם גרנביץ'. במסגרת מצג-השווא, הזדהה גרנביץ' בפני ש' בחטף באמצעות תעודת שוטר, ובהמשך אף הציג את עצמו בכזב בשם "יוסי גורן". בהמשך, גרנביץ' ויפתח ביקשו מ-ש' להתלוות אליהם לבדיקה יחד עם הרכב וטענו בפניו כי הרכב נדרש לצורך זיהויו. גרנביץ' ביקש מ-ש' את מפתחות הרכב, ונתן אותם ליפתח שלקח אותו למגרש הרוסים. בהמשך התקין יפתח ברכב מכשיר האזנה למטרת האזנת סתר שלא כדין.

‏כתב האישום הוגש לאחר חקירה של צוות חשיפה של המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), שהתנהלה בשבועות האחרונים בשיתוף ימ"ר תל-אביב.‏

יצוין כי כתב האישום נגד גרנביץ' ושותפיו הוגש כשבועיים, אחרי שמח"ש התירה לפרסום כי היא חוקרת חשד כי עו"ד רונאל פישר תיווך בהעברת כספי שוחד לקציני משטרה בכירים. פישר נתון בימים אלה במעצר-בית, ומח"ש ממשיכה בחקירתה את הפרשה.