ועדת הכשירות: אין מניעה מעופר עיני להתמודד על תפקיד יו"ר ההתאחדות

הוועדה דחתה את עתירתו של ערן פרלמן, שדרש לפסול את יו"ר ההסתדרות לשעבר בטענה כי הוא מצוי בניגוד עניינים; הבחירות יתקיימו ב-31 ביולי

עופר עיני / צלם: איל יצהר
עופר עיני / צלם: איל יצהר

פחות משבועיים לפני הבחירות לתפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל, הודיעה ועדת הכשירות למינוי יו"ר ההתאחדות כי אין כל מניעה מעופר עיני להציג מועמדותו לתפקיד והוא רשאי להתמודד על התפקיד בבחירות שייערכו ב-31 ביולי.

זו הפעם השנייה שוועדת הכשירות, בראשות השופט בדימוס ד"ר גבריאל קלינג, מאשרת את מועמדותו של עיני לתפקיד.

במקרה זה, מדובר בהליך שנכפה על הוועדה בעקבות פסיקה של בית הדין העליון של ההתאחדות משבוע שעבר, לבחון מחדש את החלטת הוועדה בעקבות ערעור שהגיש ערן פרלמן, אחד מהמועמדים לתפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל.

כזכור, בשבוע שעבר עתר איש העסקים ערן פרלמן שמתמודד על תפקיד יו"ר ההתאחדות, באמצעות בא-כוחו, עו"ד אילן בומבך, להתאחדות לכדורגל ולשופט בדימוס גבריאל קלינג, המכהן כיו"ר הוועדה לבחינת כשירות מועמדים לכהונת יו"ר הנהלת ההתאחדות. בעתירתו ביקש פרלמן לפסול את מועמדותו של עיני "מאחר שהוא מצוי בניגוד עניינים ובעל זיקה לקבוצות הליגה המקצועיות".

בהחלטתה הנוכחית נימקה ועדת הכשירות בין היתר, כי אין לקבל את סוגיית ניגוד העניינים לפיה עיני שימש במקביל כיו"ר ההסתדרות בזמן שזו סייעה לקבוצות הפועל. "מר עיני נדרש לנושא מתוקף תפקידו כיו"ר ההסתדרות ובשעה שהתקבלה החלטת ההסתדרות על מחיקת חלק מהחובות, אף אם מדובר בסכומים ניכרים, פריסת חובות, הטוות והלוואת שונות, הרי שאין מדובר בפעולות חריגות שנעשו על ידי מר עיני כי אם פעולות המתחייבות ממילוי רגיל של התפקיד".

עוד מנמקת הוועדה כי "את סוגיית ניגוד העניינים יש לבדוק לפי המצב העכשווי. כיום מר עיני אינו בעל תפקיד בהסתדרות ומכאן שהטענה בדבר אותו ניגוד עניינים למשך כמה ימים ספורים איננו בעל משקל ממשי בסוגיה שלפנינו...על פי החומר שהונח לפתחנו, לא התרשמתי כי מר עיני, בתקופה שכיהן בתפקידו כיו"ר ההסתדרות, פעל באופן חריג לטובת קבוצה או קבוצות מסוימות, ואין בפעולתו בעניין מרכז הפועל בכדי ללמד על זיקה המביאה לפסלות".

הוועדה לכשירות מסיימת את טיעוניה לדחיית העתירה של פרלמן בכך ש"כאשר ניגוד העניינים הינו תיאורטי גרידא, החשש מפני שיקולים זרים נותר אף הוא תיאורטי. חשש תיאורטי אינו מספיק כדי להתגבר על ההנחה שאיש ציבור פועל כדין, ואף אינו מצדיק התערבות של בית המשפט בהתנהלות גוף ציבורי, בדרך של פסילת אנשי ציבור או החלטות מינהליות...מכל האמור לעיל עולה, כי ככל שעסקינן בחשש תיאורטי גרידא, השיקול של טובת הציבור גובר על השיקול של הגינות המינהל".

הבחירות לתפקיד יו"ר התאחדות לכדורגל אמורות להיערך ב-31 ביולי. שלושה אנשים הגישו את מועמדותם לתפקיד: פרלמן, עיני ותמיר גילת. היו"ר הנבחר יחליף בתפקיד את אבי לוזון, שניהל את ההתאחדות לכדורגל מאז 2007.