נסראללה למשעל: "מברך על הישגי הלוחמים העזתיים"

ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה דיווחה כי מנהיג התנועה שוחח עם ראש הלשכה המדינית של חמאס ועם מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי ובירך על "העמידה האיתנה של הלוחמים העזתיים" ■ נסראללה הביע אמון ביכולת הפלגים בעזה לנצח את ישראל

חסאן נסראללה / צלם רויטרס
חסאן נסראללה / צלם רויטרס

חיזוק לרצועת עזה מהידיד בלבנון: מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שבר את שתיקתו והפר את הדיווחים על מצבו הרפואי המתדרדר. רשת הטלוויזיה של חיזבאללה דיווחה כי הלילה (ב') חייג נסראללה לחאלד משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס, ולמזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי רמדאן עבדאללה שלח, ובירך אותם על "העמידה האיתנה של הלוחמים העזתיים".

נסראללה הוסיף ושיבח את "היצירתיות שהפגינו הלוחמים והסובלנות הרבה", והדגיש שיש לאחד את כל הפלגים הפלסטינים בעימות הנוכחי. נסראללה ציין בפני שני המנהיגים כי חיזבאללה עומד מאחורי פלגי ההתנגדות בעזה ומוכן להעניק עזרה על מנת להכשיל את התוקפנות של ישראל.

על פי הדיווח ברשת אל מנאר, הדברים ששמע נסראללה ממשעל "מעידים על ביטחון מוחלט ביכולתה של ההתנגדות לייצר ניצחון נוסף בחודש יולי". בדברים אלה רומזים בחיזבאללה למלחמת לבנון השנייה, המכונה גם "מלחמת יולי".

בשבוע שעבר דווח כי נסראללה אושפז בבית חולים ברובע הדאחייה בביירות, בירת לבנון, למטרת ניתוח קל. המידע על האשפוז מגיע ממקורות שיעים בלבנון, שהם לרוב מקורות אמינים בכל הקשור לסיקור הארגון והעומד בראשו.

בית החולים בו אושפז על פי הדיווח המזכ"ל ברובע הדאחייה - שנחשב למעוז חיזבאללה בביירות - הוא בית חולים שיעי שנחשב למאובטח מאוד. כל האזור הופגז קשות על ידי חיל האוויר הישראלי במהלך מלחמת לבנון השנייה ונגרם לו נזק רב, אך הארגון וממשלת לבנון שיקמו את רוב הנזקים מאז.

חסן נסראללה היה אמור לנאום בפני תומכיו ב-12 ביולי, יום השנה השמיני לפרוץ מלחמת לבנון השנייה, אך הוא לא הגיע לנאום.