ישראלים משכנעים לטוס לטורקיה: "אין מה להשוות לארץ"

לא מעט ביטלו את החופשה לטורקיה, אך רבים עדיין מתלבטים מה לעשות ומציפים את הפורומים באינטרנט בשאלות ■ ישראלים שנמצאים כרגע באנטליה דווקא משכנעים ש"השד לא נורא" ■ דעה: הכול כלול זה לא הכול / דפנה הראל-כפיר

בודרום טורקיה / צילום: רויטרס
בודרום טורקיה / צילום: רויטרס

ביטולי החופשות לטורקיה, שהולכים ומתגברים לאור התבטאויותיו של ארדואן וההפגנות האלימות במדינה, מעוררים אי-שקט בקרב התיירים הישראלים שמציפים את הפורומים ואתרי האינטרנט השונים, כדי לקבל ולו מעט מידע על הלך הרוחות שם.

למרות ביטולים של כ-30%-40% בנופשונים של ישראלים לטורקיה, יש עדיין מי שמתלבט האם לנסוע ל"ארץ הקלאבים", לבטל לגמרי או לשנות את יעד החופשה.

כך, למשל, בפורום על טורקיה שואלים הישראלים לגבי הביטחון במדינה, האם מישהו שחזר מאנטליה יכול לחלוק מידע על יחס המארחים, או האם בטוח לנסוע באוטובוס משדה התעופה למלון.

"חבר'ה, בבקשה עוד אינפורמציה לגבי אנטליה", כתב שרון (שם בדוי) בפורום, והוסיף: "האם הכול בסדר או שיש הרגשה עוינת? מישהו יכול להיות ספציפי לגבי הסעה פרטית, כי ממש לא בא לנו לעלות על האוטובוס. יש אופציה להסעה פרטית?"

שאלות נוספות שמעניינות את הישראלים נוגעות לסוגיית הביטולים. בנוסף, רבים שיש בידם חבילות לטורקיה מעוניינים לדעת מה הלך הרוחות במדינה.

"חבר'ה באנטליה או שחזרו משם, בבקשה תקדישו כמה דקות לאנשים מודאגים...", כותב משה (שם בדוי).

"בבקשה תקדישו כמה דקות מזמנכם ותספרו איך היה בטיסת הצ'רטר? איך בנמל התעופה של אנטליה? איך בקלאב? האם יש אווירה עויינת? מרגישים את השנאה? או להיפך??? בבקשה אנשים ששם או שחזרו".

ורונן (שם בדוי) מוסיף אף הוא: "לאלה שנוסעים השבוע - אנא העבירו מידע עדכני. כולם מתוחים ורוצים לקבל מידע עדכני מאלה ששוהים שם".

ואכן, יש מי שמרגיע את הישראלים שמתכננים להגיע לטורקיה: אלה הם ישראלים ששוהים כרגע באחד הקלאבים של אנטליה ומדווחים מהשטח:

"זה יומנו השלישי כאן באנטליה, ואנחנו מאוד נהנים. שוב אין התייחסות למצב בארץ מלבד מעקב אישי שלנו. בחנויות ישר מזהים אותנו, הישראלים, וישר מחלקים מתנות (צמידים, סיכות עין הרע, מציעים שתייה). מאוד חמים ונחמדים! היום נסענו לסיור של הנציג של סוכנות הנסיעות, ולמרות החשש היינו הישראלים היחידים ונהנינו מאוד. מומלץ רפטינג. הילדים אמרו שכזאת חוויה לא הייתה להם. אין מה להשוות לארץ! קיבלנו יחס אקסטרה חם מכל הזרים האחרים. המלון שלנו מלא ישראלים. כרגע הגיעה קבוצה גדולה עם ילדים. מקווה שעזרתי".

גם רבקה (שם בדוי), ששוהה עתה בטורקיה, מנסה להרגיע: "חבר'ה, כמו שהבטחתי, אנחנו באוטובוס. מדריכה יהודיה מסבירה בעברית ומרגיעה מאוד מאוד. מסבירה שבאנטליה אוהבים את ישראל ונגד החמאס. אמשיך לעדכן, בינתיים עושה רושם טוב".

ישראלים שהזמינו חופשה בטורקיה לקיץ סיפרו לנו שביטלו אותה מאותו חשש שקיים בפורומים.

"אנחנו קבוצה של 4 זוגות עם ילדים", סיפר נועם (שם בדוי) לוואלה! תיירות. "הזמנו חופשה לאוגוסט לפני חודש וחצי לאנטליה, ובשבועות האחרונים, אחרי שהתחילה כל המתיחות עם החמאס החלו לצוץ שאלות אם כדאי ללכת על זה. חיכינו, כי לא האמנו שהמתיחות תגיע למצב הזה. אבל אז התחיל המבצע, והלחץ עלה, ארדואן הוסיף שמן למדורה עם המילים שלו והתחלנו להילחץ. גם אזהרת המסע שהודגשה עשתה את שלה, אבל המחיר היה כל-כך טוב, אז לא ביטלנו.

"עם זאת, החלטנו לבטל סופית לפני יומיים, וסוכנות הנסיעות גבתה מאיתנו דמי ביטול של 25 דולר לאדם. אמנם בדקנו אפשרויות חלופיות לפני שהזמנו, כמו יוון, אבל אין על אנטליה ומה שהיא נותנת תמורת הכסף. עכשיו כנראה נחכה לראש השנה לחופש. אני אולי אחזור לטורקיה בקרוב, אבל אני לא רואה את זה קורא אצל החברים שלי".