האח הקטן

לידיעת הקורא אסי עזר: למה אצפה הערב לאות הזדהות ב"האח הגדול"

"האח הגדול", יום ד' 21:30, ערוץ 2 קשת

על רקע קריאתו של השר אביגדור ליברמן להחרים עסקים של ערבים (אפשר גם לצייר עליהם סהר, כדי שלא נטעה חלילה), ועל רקע פיטוריה של אורנה בנאי מקמפיין מנו ספנות, נקלע גם אסי עזר למלתעותיו של הימין הקיצוני. העילה: הוא העז לצאת - תחזיקו חזק - נגד הקריאות "מוות לערבים", מה שמיד תייג אותו כשמאלן קיצוני.

המביך עוד יותר הוא שעזר נאלץ "לאזן" את קריאתו הלגיטימית בהסבר על שירותו הצבאי הממושך כחייל, בהודעה לפיה הוא תומך במלחמה בחמאס ובהצהרת אהבה לחיילי צה"ל.

לכן, למרות שהעונה הזו של "האח הגדול" איבדה כבר מזמן את העלילה, אצפה בה הערב ולו למספר דקות, כדי שלא יאמרו אחר כך שדווקא השבוע, על רקע "השמאלנות הקיצונית" שהפגין אסי עזר, צנח הרייטינג של התוכנית.

אתנחתה קומית

ערב סיטקומים שמספק מפלט נעים מהחדשות. יום ד' מ-22:00, ערוץ yes oh

מעולם לא הבנתי את הדרך שבה מפרידים בערוצי הלוויין בין סדרות קומיות שמשודרות בערוץ הייעודי "קומדי", לבין אלה שמשודרות בערוץ ה-"oh". כלומר, גם אם מבחינת הגוף המפיק והמשדר יש הבדל, מה אכפת לו לצופה המבולבל, שלא ממש בטוח מהיכן תבוא מנת הצחוק שלה הוא כה מייחל בימים שכאלה.

מה שכן, בימי רביעי נותן הערוץ בעל השם המוזר מפלט נעים, אולי גם חיוני, ממהדורות החדשות המדכאות.

זה מתחיל ב-22:00 עם "אפיזודס" - הקומדיה הכי מצחיקה שאתם לא רואים מספיק. נכון שהתפר בין האופי האנגלי למנטליות ההוליוודית שעומד בבסיס הסדרה כבר חדל לספק את מנת הצחוק הקבועה, אך עדיין כמעט בכל פרק יש כמה פאנצ'ים שגורמים לי לצחוק בקול רם. האם יישארו צמד התסריטאים האנגלים בהוליווד למרות ש"פאקס", הסדרה שלהם, בוטלה? זה לא ממש משנה לאן יפנו מכאן. מה שמשנה הוא כמה מצחיקה תהיה דרכם.

ב-22:30 אתם מוזמנים לעשות את הדרך הארוכה מהוליווד לאוסטרליה עם "קבלו אותי": מעשה בצעיר אוסטרלי שנזנח בידי חברתו שסבורה שהוא הומוסקסואל. האמנם? את האמת הוא יגלה בעזרת חבר חתיך, ובמיוחד על רקע משפחה שההגדרה "לא מתפקדת", קצת קטנה עליה, וכך, במקום לעסוק בחייו המבלבלים שנמצאים בראשית דרכם הבוגרת, נאלץ הגיבור להפוך למבוגר האחראי בחיי הוריו.

נשארים באווירה לא מתפקדת לעונה התשיעית של "פילדלפיה זורחת" (23:00), הסדרה שהמציאה מחדש את דני דה ויטו. על רקע פאב אירי בפילדלפיה מגיעות עלילותיה של החבורה הזאת, מעין גרסה עדכנית ל"משפחת המלוכלכים" עמוק אל העונה התשיעית. גם כאן המתווה המקורי של העלילה נשחק כבר עד דק במהלך העונות, אבל עדיין, מדובר באחת הסדרות המצחיקות על המסך ובערב שמספק שעה וחצי של מרחב מוגן מפני בשורות איוב.