ככה מתכוננים לעונה? קבוצות הפרמיירליג יטוסו הקיץ 282 אלף ק"מ

מסעות משחקי הראווה והמיתוג ברחבי העולם יגבו מחיר כבד ממועדוני הליגה האנגלית; היעד הפופולרי ביותר, אליו יטוסו 9 מועדונים: ארה"ב

ארסנל מול ניו יורק רד בולס במסע משחקים בחו"ל 2014 / צלם: רויטרס
ארסנל מול ניו יורק רד בולס במסע משחקים בחו"ל 2014 / צלם: רויטרס

39,729 ק"מ. זהו מרחק הטיסה הבלתי יאמן שעוברת בקיץ הזה ניוקאסל יונייטד, קבוצת הפרמיירליג, במסגרת משחקי ההכנה שלה ברחבי העולם לעונת 2014/15. ה"מאגפייז" כמובן לא לבד: המסחור של קבוצות הליגה האנגלית הבכירה והניסיון שלהן "לקדם את המותג" יגרום להן לצבור יחד שיא של 281.6 אלף קילומטרים אוויריים עד לבעיטת הפתיחה של הפרמיירליג ב-16 באוגוסט, על-פי נתונים שמפרסמת סוכנות הידיעות "רויטרס".

ניוקאסל סיימה אתמול (שבת) את מסע המשחקים שלה בניו זילנד הרחוקה עם ניצחון דחוק של 0-1 על וולינגטון פיניקס המקומית. המסע של הקבוצה מצפון מזרח אנגליה אל הקצה השני של העולם תפס כותרות גם בשל התרסקות המטוס המלזי, שעליו היו שני אוהדי הקבוצה שנהרגו. קבוצה נוספת שהגיעה לניו זילנד במסגרת מסעות השיווק שלה היא ווסטהאם, שבסך הכל תרשום 19,000 ק"מ של טיסות.

לואיס ואן חאל, המנג'ר החדש של מנצ'סטר יונייטד שנמצאת בארה"ב, ביקר בשבוע שעבר את התופעה: "כשאתה צריך להתכונן לעונה וכשיש לך פעילות מסחרית שדורשת לעבור מרחקים עצומים, כשאתה חייב לטוס הרבה ולהתמודד עם ג'ט לג - זה לא בדיוק דבר חיובי בשביל הכנות טובות לעונה". יונייטד צפויה לטוס כ-22 אלף ק"מ במהלך המסע שלה.

אגב, יש אפילו קבוצות קטנות כמו לסטר סיטי, העולה החדשה לליגה, שמגיעה הקיץ לבנגקוק, תאילנד, במסגרת טיולי המיתוג. יחד עם זאת, יש לציין כי חלק מהקבוצות התחילו להפנים שהדאגה לקהל האוהדים של הפרמיירליג בחו"ל יוצרת בעיקר כאבי ראש ועייפות, והחליטו להפחית מינונים השנה. למשל צ'לסי, שנשארת באירופה ומקיימת משחקים באוסטריה, סלובניה, גרמניה והונגריה; וגם ארסנל, שתסתפק הקיץ בטיסות של כ-11 אלף ק"מ, לניו יורק ובחזרה לאירופה - לעומת מסע של 31.5 אלף ק"מ שערכה בקיץ שעבר לוייטנאם, אינדונזיה ויפן.

לפי בדיקה שערכה הכתבת לואיז טיילור ב"גרדיאן", היעד הפופולרי ביותר בקרב מועדוני הפרמיירליג הוא ארה"ב: מלבד יונייטד וארסנל, גם מנצ'סטר סיטי, אסטון וילה, קריסטל פאלאס, ליברפול, סוונזי, ווסט ברומיץ' וטוטנהאם יחצו את האוקיינוס כדי לקיים משחקי ראווה בארצו של הדוד סם.