משרד התחבורה יוציא מחוץ לחוק את "משבשי הרדארים"

תקנה חדשה תאסור להתקין או לנסוע ברכב שבו מותקנת "מערכת שיבוש אכיפה" ■ עוד בקנה: הגבלת מספר הנוסעים במכוניות קופה והגבלת השימוש באופניים

התותחים רועמים, אבל המוזות של משרד התחבורה בהחלט לא שותקות. השבוע תדון ועדת הכלכלה בשורה של תקנות חדשות ותיקונים לפקודת התעבורה, שהוגשו על-ידי משרד התחבורה וגובשו על-ידי ועדה בין-משרדית.

החידושים שונים ומגוונים, ובראש הרשימה ניצבת תקנה חדשה שאוסרת בחוק להתקין ברכב "מכשיר או אביזר המשבש או עלול לשבש אכיפה", ואוסרת על נהג לנהוג ברכב שמותקנות בו מערכות כאלה. הכוונה בין השאר היא למכשירים אקטיביים לשיבוש אקדחי לייזר משטרתיים, תרסיסים וכיסויים שקופים שונים ללוחית הרישוי, שמשבשים את יכולת הצילום של מצלמות המהירות הנייחות, ועוד.

עוד תקנה, שתפגע בעיקר בבעלי רכבי קופה ספורטיביים, מבטלת את האפשרות להסיע 3 נוסעים מאחור גם אם יש רק שתי חגורות בטיחות מאחור, ואפילו אם הספסל האחורי מאפשר הסעת 3 נוסעים, וברישיון הרכב כתוב שהוא מורשה לחמישה. התקנה תאפשר רק "הסעת נוסעים כמספר החגורות המותקנות ברכב".

תקנה נוספת מרחיבה את איסור הסעת הילדים במושבים הקדמיים מול כריות אוויר. מלבד האיסור הקיים על הסעת ילד במושב בטיחות מלפנים, יחול האיסור גם על הסעת ילד במושב מגביה (בוסטר) - אלא אם כן קיימת אופציה לנטרל את כרית האוויר של הנוסע.

ואילו חובבי רכיבת האופניים בקבוצות יצטרכו לארגן לעצמם נהג תורן. תקנה חדשה שמוגשת לאישור תאסור על רכיבת אופניים בקבוצה המונה 10 רוכבים לפחות בדרך שאינה עירונית ללא ליווי רכב עם אורות איתות פועלים. גם ילדים מתחת לגיל 12 יוגבלו ברכיבת אופניים על דרך שאינה מוגדרת כדרך עירונית.

ויש גם בשורה חיובית אחת: מוצע לאמץ תמרור חדש, שיאפשר להחנות מכוניות פרטיות בתחנות אוטובוס בימי שבת וחג.