בדרך לעסקה בעולם הפרסום? חברת IPG מועמדת למכירה

החברה, המוערכת ב-8.5 מיליארד דולר, עשויה להימכר לאחת מקבוצות הפרסום הבינלאומיות - פובליסיס, אומניקום ו-WPP

IPG לוגו
IPG לוגו

קרן הגידור Elliott Management, שרכשה 6.7% ממניות חברת הפרסום IPG, מבקשת לקדם תוכנית למכירת החברה לאחת מקבוצות הפרסום העולמיות הגדולות. בין המועמדות לרכישת IPG, המוערכת ב-8.5 מיליארד דולר, נמצאות הקבוצות פובליסיס, אומניקום ו-WPP.

בהודעה שפרסמה קרן הגידור, נכתב כי היא מתכוונת לפתוח בדיאלוג פורה עם הדירקטוריון של IPG, במטרה לבחון צעדים למקסום הערך עבור בעלי המניות.

גורמים בחברה אמרו כי כל האופציות מונחות על השולחן, ובהן גם מכירה.

במשך שנים עולות מדי פעם הערכות בשוק כי רכישת IPG היא אופציה טובה עבור קבוצת פרסום בינלאומית שמעוניינת להתרחב. האופציה עשויה להיות היום רלוונטית יותר מתמיד, וזאת לאחר שהמיזוג הענק בין פובליסיס לאומניקום בוטל מוקדם יותר השנה.

עם זאת, יש לציין כי נשיא פובליסיס, מוריס לוי, אמר לפני מספר חודשים כי לאחר כישלון השיחות עם אומניקום הוא אינו מעוניין כעת במגה-עסקה בתחום הפרסום, וכי הוא יתמקד ברכישות קטנות של חברות פרסום מבטיחות. גם מנכ"ל WPP, מרטין סורל, הבהיר לאחרונה כי פניו אינם לקראת רכישה גדולה.

בקרן הגידור מעריכים כי קונה אפשרי של IPG יהיה מוכן לשלם פרמיה על המחיר הנוכחי של המניה, וזאת לנוכח האפשרות שמיזוג עם קבוצה גדולה יוליד גוף יעיל יותר עם פורטפוליו רחב של לקוחות.

מ-IPG נמסר בתגובה: "אנחנו נפגשים עם בעלי המניות באופן קבוע, ואנחנו פתוחים לדיאלוג עם Elliott Management בנוגע למטרות שלהם".