תחזית סודהסטרים מסבירה את ביצועי המניה המאכזבים

סודהסטרים מציגה: עלייה של 6.6% בהכנסות ל-141.2 מיליון דולר, הרווח הנקי ירד ל-9.2 מיליון דולר ■ החברה צופה שהכנסותיה השנה יצמחו ב-5% בלבד, ושהרווח ירד השנה ב-5%, בעוד התחזית הקודמת דיברה על עלייה של 3%

דניאל בירנבאום / צילום: איל יצהר
דניאל בירנבאום / צילום: איל יצהר

הביצועים של מניית SodaStream מתחילת השנה (מינוס 40%) ממחיש שוב, כי שוק ההון "יודע" בדרך כלל מה עומד לקרות כבר לפני ההתרחשות. SodaStream, מפתחת מערכות ההגזה הביתיות, פרסמה היום בארה"ב את תוצאותיה לרבעון השני של השנה. אלו היו משביעות רצון יחסית, אך בוול סטריט, כמו בוול סטריט, מה שבאמת חשוב זה לא העבר אלא העתיד, דהיינו תחזיות החברה להמשך השנה.

וכאן SodaStream אכזבה, ובגדול. כעת צופה החברה שהכנסותיה השנה יצמחו ב-5% בלבד, וזאת לעומת תחזית שניתנה רק לפני רבעון לצמיחה של 15%. נזכיר, כי אשתקד צמחה החברה בשיעור של 29%, ואילו בשנת 2012 מדובר היה על צמיחה של 51%.

נסיגה משמעותית זו בשורה העליונה מתורגמת ישירות לשורות התחתונות של החברה, וכעת זו צופה כי ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) יצמח השנה בשיעור של 5%, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 11%; בנטרול השפעות שערי חליפין מדובר יהיה על צמיחת EBITDA של 17%, לעומת 25% לפי התחזית הקודמת.

גרועה מכך היא התחזית לשורת הרווח הנקי. SodaStream צופה כעת כי זה ירד השנה ב-5%, בעוד התחזית הקודמת דיברה על עלייה של 3%. כאמור, SodaStream איבדה מתחילת השנה 40%, והיא נסחרת כעת לפי שווי של 624 מיליון דולר.

ירידה בהכנסות מהשוק האמריקאי

"בארה"ב המכירות המשיכו להיות מושפעות מרמות המלאי הגבוהות, שנותרו מתקופת חגי 2013, וכן מהאטה בביקוש למכשירי החברה", ציין דניאל בירנבאום, מנכ"ל SodaStream, בהודעת החברה את מה שהשוק הבין כבר מזמן. לדבריו, החברה נוקטת את הצעדים הנדרשים על מנת לחסוך בעלויות בכדי להגן על רווחיותה.

נחזור לתוצאות הרבעון השני: הכנסות SodaStream ברבעון זה עמדו על 141.2 מיליון דולר - מעט מעל קונצנזוס התחזיות שהיה 140.6 מיליון דולר, ורמה המשקפת צמיחה שנתית של 6.6%. הכנסות החברה מהשוק האמריקאי ירדו ב-14% - איתות מהותי לכך שהשוק שהוגדר כשוק הצמיחה העיקרי של החברה כבר אולי אינו כזה. לעומת זאת, הכנסות החברה ממרכז-מזרח אירופה, המזרח-התיכון ואפריקה צמחו ב-71%.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי למניה של 43 סנט, לעומת קונצנזוס אנליסטי של 31 סנט - אמנם בשורה חיובית, אך כזו שכבר אינה רלוונטית לאור הורדת התחזיות להמשך השנה.

סודהסטרים
 סודהסטרים