קריין קול ישראל דן עופרי על ארדן: "כל כלב יבוא יומו"

תגובות זועמות בקרב עובדי ערוץ 1 וקול ישראל עקב אישור החוק לסגירת רשות השידור ■ עופרי: "קארין אלהרר, גלעד (זבל) ארדן, לפיד - לא נשכח ולא נסלח"

גלעד ארדן / צילום: קובי גדעון - לע"מ
גלעד ארדן / צילום: קובי גדעון - לע"מ

עובדי רשות השידור התקשו אתמול (ג') להסתיר את תחושותיהם הקשות לנוכח החלטת הכנסת בנוגע לאישור הרפורמה ברשות, ואלה זלגו גם אל שידורי החדשות בערוץ 1 ובקול ישראל.

בתוכנית פוליטיקה של הערוץ הראשון אירח המגיש הוותיק אורי לוי את מיכה לימור, לשעבר איש רשות השידור, והשניים דיברו ארוכות על החוק לסגירת רשות השידור. לימור הצר על כך שמקום שנתן מקום ל"מגוון רחב של דעות" לאורך השנים עומד "להיסגר".

בהמשך, בזמן דיווח מהשטח של אילה חסון, אמרה הפרשנית המדינית כי "קיבלנו הפסקה הומניטרית מהכנסת". בתגובה ענתה לה המגישה באולפן, ליאת רגב: "אני לא בטוחה שהיא ממש הומניטרית".

גם ברשתות החברתיות הביעו עובדי הרשות, שיותר מ-1,000 מהם יאבדו את מקום עבודתם, רגשות טעונים. מגיש "מבט" אמיר אבגי כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "10 לוויות של חיילים, הכנסת אישרה את סגירת מקום העבודה שלי, ומטח רקטות על הבית בבאר-שבע. יום רע. מרגיש רע. רע מאוד".

מי שהיה פחות אלגנטי בכתיבתו היה קריין קול ישראל הוותיק, דן עופרי, שתקף באופן אישי את השר גלעד ארדן: "יש באלאנס בטבע, מה שעולה חייב לרדת. קארין אלהרר, גלעד (זבל) ארדן, יאיר לפיד, לא נשכח ולא נסלח, כל כלב יבוא יומו, ובבוא היום נבוא איתכם חשבון, וכשהציבור יגלה שהאגרה לא בוטלה אלא רק החליפה שם ואפילו עלתה, נזכיר לכם את זה ונדרוש את המחיר", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

עופרי מסר בתגובה ל"גלובס": "זה איום כללי מאוד, הוא נכתב בדם לבי. עשו לנו עוול שלא יתואר, אנשים לא ימצאו עבודה, ואני לא יודע איך ימצאו עבודה. גם ביטול האגרה הוא שקרי, כי ייקחו אותה בדרך אחרת. הכול שקרי. אני לא עושה זאת בשידור ולא בתדר הציבורי, אלא כאיש פרטי בזמני הפרטי. אני אוריד את הסטטוס, אבל אני חושב שארדן הוא זבל".

"המפעל נסגר"

כתב קול ישראל, עידן אבני, צייץ בטוויטר: "סוגרים את מקום העבודה שלי, לא בטוח שאני יכול לתאר את ההרגשה שלי ב-140 תווים. בקיצור - מחורבנת".

הכתב לענייני פלסטינים של קול ישראל, גל ברגר, ציין את שמות הכתבים הפעילים ברשת החברתית וכתב: "בקרוב רק בטוויטר. המפעל נסגר".

חיקה גינוסר, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, מסר בתגובה כי האגודה בראשותו עוד לא אמרה את המילה האחרונה בדבר מספר העובדים אשר יאיישו את תאגיד השידור הציבורי החדש, וכי האגודה "תרכז מעתה את כל מאמציה בהסדרת העסקתם של העיתונאים בגוף החדש, בדגש על מספר העיתונאים במגוון תחומי העיתונות שימשיכו לעבוד ברדיו ובטלוויזיה בגוף החדש. הרשות החדשה לא תוכל למלא את תפקידה ולשמור על צביונה כשידור ציבורי - ללא השדרה המרכזית של עיתונאים איכותיים ומקצועיים מרשות השידור הנוכחית".

תמנה עורב, חברת אחד הוועדים ברשות השידור, כתבה אתמול לחברי הוועד: "אני רוצה להגיד דברים ברורים: אילולא ההסתדרות, אילולא עו"ד אבי ניסנקורן ועו"ד גלילה הורנשטיין שמונתה על-ידו ללוות אותנו, ועובדים נוספים בהסתדרות, המצב שלנו היה יכול להיות הרבה יותר גרוע. הכול היה נגדנו, הקואליציה שכולה התגייסה לסגור את רשות השידור".

השידור הציבורי
 השידור הציבורי