כך תפסיקו את סרטוני הווידיאו האוטומטיים בפייסבוק

הרשת החברתית השיקה פיצ'ר חדש שבו סרטוני הווידיאו המוטמעים מנוגנים באופן אוטומטי בזמן שהגולש גולל את העמוד כלפי מטה בניוז פיד שלו ■ זה מטרד עבורכם? כך תנטרלו אותו

פייסבוק באנדרואיד / צילום: בלומברג
פייסבוק באנדרואיד / צילום: בלומברג

הרשת החברתית פייסבוק השיקה לאחרונה בישראל ובמקומות אחרים בעולם פיצ'ר לסרטוני הווידיאו המוטמעים בה, שבמסגרתו הם מנוגנים באופן אוטומטי בזמן שהגולש גולל את העמוד כלפי מטה בניוז פיד שלו.

האפשרות הזו יכולה להיות נחמדה למי שרוצה לצפות בסרטונים ולחסוך ממנו לחיצה על כפתור הפליי, אך אחרי זמן מה היא עלולה להציק לא מעט. אמנם בפייסבוק נטרלו את הסאונד של הסרטונים ויש צורך ללחוץ על כפתור הווליום במיוחד כדי לשמוע את הקולות הבוקעים מהסרטון, אך עדיין מדובר במטרד לא קטן.

אחת הסיבות לכך היא הרצון של פייסבוק להציג פרסומות וידיאו בניוזפיד של המשתמשים וכדי לעשות כן היא חייבת לאפשר הרצת וידיאו באופן אוטומטי כיוון שאחרת משתמשים כנראה לא ילחצו מיוזמתם על הפרסומות.

אז איך מונעים מהסרטונים לרוץ באופן אוטומטי גם במחשב וגם במכשירים הניידים? כדי לבטל את האפשרות מהמחשב, יש צורך ללחוץ על כפתור החץ בצידו של הסרגל הכחול העליון. בתפריט שייפתח בוחרים באפשרות של הגדרות (Settings). ואז בוחרים בתפריט הצדדי באפשרות של וידיאו (Videos). במסך החדש שיופיע פשוט מחליפים את האפשרות של פועל (On) ללא פועל (Off).

ומה עושים באנדרואיד? לוחצים על סמל הקווים בתפריט הלבן העילי, גוללים כמעט עד הסוף ובוחרים בהגדרות אפליקציה (App Settings) בחלק שנקרא עזרה והגדרות (Help & Settings). האפשרות החמישית במסך שנפתח היא Video Auto-Play ושם יש לשנות את ההגדרה מ-On ל-Off או באפשרות WiFi Only, אם רוצים שהסרטונים ינוגנו רק כשאתם מחוברים לרשת אלחוטית.

יש לכם אייפון או אייפד? נכנסים למסך ההגדרות הכללי של המכשיר, בוחרים בפייסבוק מתוך התפריט הצדדי ואז בוחרים באפשרות הגדרות (Settings). כאן מחפשים את השורה Auto-Play ומחליפים ממצב של On למצב של Off או למצב של WiFi Only.

שינוי הגדרות במחשב האישי

פייסבוק / צילום מסך
 פייסבוק / צילום מסך

שינוי הגדרות במכשירי אייפון

פייסבוק / צילום מסך
 פייסבוק / צילום מסך

שינוי הגדרות באנדרואיד

פייסבוק / צילום מסך
 פייסבוק / צילום מסך