חדשות 2 תפנה לרשות השנייה בבקשה לסיוע דחוף

הוצאות חברת החדשות מאז תחילת מבצע "שובו בנים" ולאורך מבצע "צוק איתן" עומדות על 8 מיליון שקל ■ בכיר בערוץ 2: "חברות החדשות של הערוצים המסחריים לקחו על עצמן את תפקיד השידור הציבורי"

חדשות 2
חדשות 2

דירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 2 צפוי לפנות לרשות השנייה בבקשה לסיוע כספי דחוף. ל"גלובס" נודע כי הוצאות החברה בתקופת המתיחות הביטחונית, שהחלה עם סיקור מבצע "שובו בנים", עומדות על 8 מיליון שקל, והן מגיעות עד ל-200 אלף שקל ביום.

זכייניות ערוץ 2, רשת וקשת, שהן חברות-האם של חברת חדשות 2, אינן מסוגלות להזרים לחברה את הכסף הדרוש להמשך פעילותה, שכן הפסדיהן לאורך תקופה זו עברו כבר את רף ה-100 מיליון השקל יחד.

הדירקטוריון יבקש להופיע בפני הרשות השנייה, ולא ברור לפי שעה איזה סכום יבקש.

בישיבת הדירקטוריון, בראשות עו"ד תמי רוה, ביקשו הזכייניות לקבל תמונת מצב כלכלית של חברת החדשות. חדשות 2 משדרת מאז תחילת הלחימה קרוב ל-20 שעות ביממה, כשכל עובדיה עוסקים בסיקור מבצע "צוק איתן", הרבה מעבר לשעות העבודה הרגילות שלהם. מאחר שיש צורך בכמות גדולה של צוותים בנקודות שידור שונות, נאלצה חברת החדשות גם לפנות לספקים חיצוניים שיספקו אנשי צוות טכניים.

לדברי בכיר בערוץ 2, "חברות החדשות של הערוצים המסחריים לקחו על עצמן את תפקיד השידור הציבורי, והצופים נהרו בהמוניהם לצפות בחברות החדשות ונטשו את הערוץ הציבורי המקורי. מדובר בשליחות ציבורית מן המעלה הראשונה".

עד כה, לאורך יותר מחודש של היערכות ייחודית במערכות החדשות, קשת ורשת לקחו על עצמן - כלכלית, ארגונית ואף מורלית - את תחזוקת שידורי החדשות. לוחות השידורים התרוקנו כמעט מכל תוכן אחר, לצד ירידה דרמטית בפרסום עד כדי היעלמותו.

לאור הדברים החליטה קשת, כפי שפורסם ב"גלובס", לצאת לקיצוץ שכר ולהוציא עובדים לחל"ת. הפקות בהווה וכאלה עתידיות קוצצו, ועובדים שאינם שכירים שוחררו. התאמות בוצעו גם ברשת, שהוציאה עובדים לחופשה, ולפי ההערכה תצא בתום הלחימה בקיצוצים משלה.

החשש המהותי הוא כי הפגיעה תביא את הזכייניות לפגיעה בתזרים המזומנים כבר באוקטובר. הדרישה מהרשות השנייה תהיה ככל הנראה להעביר מענק מתוך הרזרבות הקיימות ברשות או מתוך הערבויות המצויות בידי הגוף הרגולטורי.

ההערכה היא כי סדרת הדרישות שיציגו קשת ורשת בפני הרשות השנייה תהיה ארוכה יותר, לאור המצב חסר התקדים ולאור ההבנה כי הן פעלו כמפעלים נדרשים בעת מצב חירום לאומי. בין היתר עשויות לבקש הזכייניות הגדלה של סך דקות הפרסום המותרות, הקלה בתשלומים למדינה ואולי אף שינוי רגולטורי מקיף יותר.

גם בחדשות 10 המצב התזרימי הולך ונהיה חמור. בימים אלה מתקיימים דיונים בין ועד העובדים של חברת החדשות והנהלת הערוץ באשר לקיצוצים מתוכננים בשכר העובדים עם סיום הלחימה. ההוצאות בחדשות 10 דומות לאלה של חדשות 2 ועומדות על בין 150-200 אלף שקל ליום.

בחדשות 10 ממתינים ככל הנראה למהלך רגולטורי רחב יותר הקשור בערוץ עצמו, לטובת פנייה לרשות השנייה - הקשור בהארכת זיכיונו של הערוץ.