עיתונאית סירבה לקבל את אות אומ"ץ - בגלל גדעון לוי

אילה חסון מערוץ 1 ומתן חודורוב מחדשות 10 הם זוכי אות אומ"ץ לשנת 2014 ■ שרון שפורר מ"דה מרקר" קיבלה אף היא את הפרס, אך בחרה לדחות אותו לאור העובדה שאומ"ץ דרשה מהיועמ"ש לחקור את התבטאויותיו של גדעון לוי

גדעון לוי / צלם: איל יצהר
גדעון לוי / צלם: איל יצהר

העיתונאים אילה חסון מרשות השידור ומתן חודורוב מחדשות 10 הם זוכי אות אומ"ץ לשנת 2014 - כך הודיעה היום (ג') התנועה.

עיתונאית "דה מרקר" שרון שפורר קיבלה אף היא את הפרס, אולם בחרה לדחות אותו לאור העובדה שאומ"ץ דרשה מהיועץ המשפטי לממשלה לחקור את התבטאויותיו של גדעון לוי על ש"הסית לסירוב פקודה".

האותות מוענקים במסגרת האירוע השנתי של הענקת אות אומ"ץ "לאישי ועובדי ציבור, גופי מתנדבים ואנשי תקשורת, אשר הצטיינו בפעילותם למען קידום זכויות האזרח, תיקון עוולות חברתיות והמינהל התקין וחשיפת מעשי שחיתות שלטונית", לשון הודעת העמותה.

העיתונאים הזוכים נבחרו על-ידי ועדה בראשותה של השופטת (בדימוס) עדנה בקנשטיין.

חסון, פרשנית מדינית ומגישת "יומן", התוכנית הנצפית ביותר בערוץ 1, תקבל את הפרס על הישגיה לאורך השנה, בעיקר על חשיפותיה בפרשת הרפז-אשכנזי. חודורוב פרסם השנה סדרת כתבות על הישראלים היורדים והוביל פינה כלכלית במהדורה המרכזית של חדשות 10 בשם "אנליסט".

שפורר כתבה בעמוד הפייסבוק שלה, לאחר הפרסום על זכייתה: "החלטתי לסרב לקבל את הפרס, כי אני לא יכולה לקבלו מתנועה שדורשת מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד עיתונאי רק משום שהביע את דעתו. זה בדיוק מה שעשתה אומ"ץ לפני שבועיים, כשהתלוננה על גדעון לוי אצל היועמ"ש. מחר תלונה כזו יכולה להיות מוגשת נגדי או נגד כל אחד מהקולגות שלי, שמעזים לומר או לכתוב את דעתם, לא נוחה לנו ככל שתהיה".

אריה אבנרי, יו"ר תנועת אומ"ץ, מסר בתגובה: "אני נדהם מההחלטה של שפורר. לפני חודש הודעתי לה על הפרס, והיא מאוד שמחה. היום היא הודיעה לי שהיא חוזרת בה. אני מכבד את חופש הביטוי, אבל לא יכול להיות שבזמן מלחמה גדעון לוי מסית נגד הטייסים. יש גבולות. אם היא חושבת שפנייה ליועץ המשפטי לממשלה לבדוק את הנושא היא פגיעה בחופש הביטוי, זו זכותה".