הטיפ היומי: הירידה החדה במניית התעופה לא הייתה מוצדקת

שמוליק קרפף, אנליסט מניות חו"ל במערך הייעוץ של בנק לאומי, סבור כי איזיג'ט היא הזדמנות מעניינת להשקעה

חברת התעופה הבריטית EASY JET איזי ג`ט / צלם: רויטרס
חברת התעופה הבריטית EASY JET איזי ג`ט / צלם: רויטרס

חברת התעופה האירופית easyJet נסחרת בלונדון בשווי של כ-5.1 מיליארד פאונד. החברה פועלת בשיטת הלואו קוסט ומתמקדת בנישה של טיסות למרחקים קצרים. עיקר פעילותה במערב אירופה עם דגש על בריטניה - שם החברה שולטת ב-20% מהשוק. איזיג'ט מעסיקה כ-8,300 עובדים ומפעילה 220 מטוסים.

הכנסות החברה ב-2013 עמדו על כ-4.25 מיליארד דולר, עלייה של 10.5% ביחס ל-2012. יודגש שלא מדובר בהישג חד-פעמי: החברה הצליחה להגדיל את הכנסותיה בקצב שנתי ממוצע של 16% בעשור האחרון. היתרון התחרותי של איזיג'ט טמון בפריסה של 22 בסיסי האם בנמלי תעופה במערב אירופה וכן במשמעת תקציבית קפדנית.

בענף התעופה, המאופיין בעלויות שוטפות גבוהות ושולי רווח נמוכים - איזיג'ט בולטת כאחת החברות היעילות והרווחיות ביותר. ב-2013 שולי הרווח התפעולי שלה היו 11.6%. לשם השוואה, שולי הרווח התפעולי של Lufthansa ושל Southwest עמדו על 2.2% ו-7.7% בהתאמה.

אחד ממדדי היעילות שבהם נמדדות חברות תעופה הוא שיעור התפוסה, שמייצג את שיעור הנוסעים מסך המושבים בטיסה. איזיג'ט בולטת לחיוב עם שיעור מרשים של 90% במחצית הראשונה של 2013, בהשוואה לממוצע ענפי של 82.6%. השילוב של מבנה ארגוני יעיל עם נוכחות חזקה באינטרנט ובמובייל ממקם אותה להמשך צמיחה.

מניית איזיג'ט ירדה בחדות בחודשים האחרונים, בין היתר בשל מתיחות גיאופוליטית בעירק, שהובילה לעלייה במחירי הנפט, ואזהרות רווח של חברות תעופה אירופיות אחרות. באחרונה החלה גם מגמה של חדירת חברות תעופה מסורתיות לתחום הלואו קוסט באמצעות שיתופי פעולה. התחרות עלולה לפגוע בחברה.

בעקבות האירועים נסחרת מניית החברה כיום במכפיל רווח חזוי (ל-2014) של 11 ומכפיל EBITDA של 7 בלבד. מדובר בתמחור חסר ביחס לענף, שנסחר במכפיל רווח חציוני של 17.

לטעמנו, התיקון החד במחיר המניה אינו מוצדק, בייחוד לאור הדומיננטיות של החברה, שולי הרווח הגבוהים ויכולתה לצלוח תקופות משבר. אנו סבורים ששילוב התמחור הזול עם תשואת דיבידנד של 3% - הופך את המניה להזדמנות מעניינת להשקעה.

שמוליק קרפף, אנליסט מניות חו"ל במערך הייעוץ, לאומי

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם