ב. יאיר במו"מ למכירת מגרש ברמלה לפרשקובסקי

החברה מנהלת משא ומתן עם פרשקובסקי לפיו האחרונה תרכוש ממנה מגרש המיועד להקמת 128 יחידות דיור בשכונת מצליח ברמלה תמורת 51 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח

עסקה ראשונה לחברת ב. יאיר לאחר פרסום החשדות להלבנת הון: ל"גלובס" נודע כי החברה שבשליטת יאיר ביטון, מנהלת משא ומתן עם חברת פרשקובסקי לפיו האחרונה תרכוש ממנה מגרש המיועד להקמת 128 יחידות דיור בשכונת מצליח ברמלה תמורת 51 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח. מחיר המשקף סך של כ-400 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור אחת.

בשנת 2011 זכתה ב. יאיר במכרז של רשות מקרקעי ישראל ורכשה את המגרש תמורת 32 מיליון שקל. בניגוד למגרשים אחרים שנמכרו באותה שנה על ידי רשות מקרקעי ישראל, מגרש זה הוא המגרש היחיד שהוגדר על ידי משרד השיכון כמגרש המשווק במסלול "מחיר למשתכן", שבו המדינה מוכרת את המגרש בהנחה, והיזם שמציע את מחירי הדירות הנמוכים ביותר שיימכרו לזכאים זוכה במכרז. אלא שעד היום התקשתה ב. יאיר להנפיק היתר בנייה לפרויקט וזאת בשל התנגדות עיריית רמלה לפרויקט במסלול זה. על פי הערכות בחברה הרימו ידיים, וכעת מבקשים לממש את המגרש.

פרשקובסקי היא חברה פעילה בשכונת מצליח וכבר הקימה פרויקט בן 168 יחידות דיור בכניסה לשכונה, אותו הספיקה לאכלס. את המגרש רכשה גם פרשקובסקי מרשות מקרקעי ישראל במכרז משנת 2011 תמורת כ-50 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח.