מניית היום: נכנסת לתחום המריחואנה הרפואית - ומזנקת 20%

תראפיקס ביו השלימה את החלק הראשון ברכישת חברת Lara Pharm, המפתחת תרופות מרשם המבוססות על הרכיבים הפעילים בצמח המריחואנה

קנביס / צילום: רויטרס
קנביס / צילום: רויטרס

תראפיקס ביו מרכזת היום (ב') עניין רב בבורסה ברקע הודעתה כי השלימה את החלק הראשון ברכישת חברת Lara Pharm, המפתחת תרופות מרשם המבוססות על קנבינואידים (הרכיבים הפעילים בצמח המריחואנה).

בשלב הראשון, רכשה תראפיקס 26% מהון המניות של לארה תמורת 800 אלף דולר, והיא צפויה לרכוש עד 49% ממניות לארה תמורת עד 1.5 מיליון דולר.

לארה מפתחת מוצר רפואי אשר מכוון להחליף את השימוש במריחואנה רפואית לאינדיקציות שונות. פעילות לארה מתמקדת בשוק התרופות לטיפול בטווח רחב של צרכים רפואיים שאין להם מענה הולם וכל זאת באמצעות החומרים המבוססים על הרכיבים הפעילים בצמח המריחואנה.

יו"ר תראפיקס ד"ר אשר שמולביץ ציין עם פרסום ההודעה כי כי "לארה פארם הינה השקעה חשובה והראשונה במסגרת יישום האסטרטגיה העסקית החדשה ויצירת כיווני צמיחה חדשים עבור תראפיקס ביוסיינסס. לארה פארם פועלת לפיתוח תרופות מרשם מבוססות קנבינואידים לשוק בעל פוטנציאל גדול, בו פועלות מספר חברות בודדות שלהן מוצר בשלב המכירות. תראפיקס בוחנת אפשרויות להגדיל את פעילותה בתחום התרופות המבוססות על חומרים פעילים הצמח הקנאביס וטכנולוגיות משלימות לטיפול התרופתי כגון מכשור רפואי נלווה".