השיחה: פתאל מאמין באשדוד

דוד פתאל מכריז על הפתיחה הצפויה של מלון "לאונרדו פלזה אשדוד" ■ אהוד רצאבי, צביקה אורן ואבי ניסנקורן מבקרים את ילדי איל"ן בקייטנה בנתניה ■ ואבי כץ משיק את הסניף השביעי של קופיקס בת"א

מאות הטילים על אשדוד לא שינו את התוכנית של המלונאי דוד פתאל להכריז היום (ב') על פתיחת מלון חדש בעיר בראש השנה, שייקרא "לאונרדו פלזה אשדוד".

"אנו מאמינים בתיירות בישראל, ונמשיך להשקיע כאן ולהביא תיירים מישראל ומחו"ל לאזור הדרום. אשדוד מחזיקה באחת מרצועות החוף היפות של ישראל, ובימי שלום יכולה להפוך, כמו גם אשקלון, ל'ריביירה הדרומית'", אמר פתאל.

הרשת תנהל ותתפעל את המלון אחרי שייסתיים שיפוץ בהיקף של כ-5 מיליון שקל (מדובר במבנה שנבנה לפני מספר שנים כמלון ומאז עמד נטוש).

המלון, שבו צפויים להיות מועסקים 180 עובדים, יכלול 183 חדרים, בהם 11 סוויטות, מסעדת שף, חדר אוכל הפונה לבריכה ולים, טרקלין עסקים, בריכת שחייה, מועדון ילדים, ספא וחדרי טיפול, אולם אירועים לכ-500 איש ו-3 חדרי ישיבות מאובזרים טכנולוגית.

בפתאל אומרים כי המלון ישרת את קהילת העסקים המגיעה לאזור, לצד משפחות ותיירות המגיעה בעיקר מצרפת ומרוסיה.

רשת פתאל, שהוקמה על-ידי פתאל ב-1999, מונה 32 בתי-מלון ו-7,000 חדרים תחת המותגים לאונרדו, מג'יק, הרודס ו-U.

נתלים באילנות

רגע אחרי שחתמו על הסכם להגברת שילובם של אנשים עם מוגבלות במעגל העבודה, יצאו ביום חמישי האחרון רו"ח אהוד רצאבי, יו"ר איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים) המכהן גם כנשיא לה"ב; שמעון צוריאלי, מנכ"ל איל"ן; אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות; וצביקה אורן, יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות התעשיינים - לבקר את ילדי איל"ן המשתתפים באחת הקייטנות בנתניה.

אהוד רצאבי, אבי ניסנקורן, צביקה אורן, שמעון צוריאלי, נופר שלומי צילום: ישראל הדרי
 אהוד רצאבי, אבי ניסנקורן, צביקה אורן, שמעון צוריאלי, נופר שלומי צילום: ישראל הדרי

קפה ייצוגי

קופיקס השיקה אתמול (א') את הסניף השביעי שלה בתל-אביב, ברחוב דיזנגוף. חיים אהרון, מנכ"ל הרשת, הבטיח במעמד ההשקה כי קופיקס לא תשקוט עד שתמנה 20 סניפים בעיר תל-אביב ו-50 בכל הארץ. כיום מונה הרשת 23 סניפים.

על הקריאה של עורכי הדין ל"מהפכה צרכנית" במזנוני בתי המשפט, אמר אהרון: "קופיקס תשמח לפתוח סניפים בבתי המשפט ובכל מקום שרק יתאפשר לה למכור את מוצריה".

אבי כץ, יזם קופיקס, הוסיף ואמר: "אין שום סיבה למכור בבתי המשפט קפה במחיר גבוה מ-5 שקלים".

באו לשתות קפה אצל עדי דוחן, זכיינית הסניף, גם חגית שינובר, מנהלת הרכש של קופיקס; ובני פרקש, יזם ומנהל קרן הגשמה, שכץ הוא מייסדה ונשיאה.

אהרון דוחן דוחן שינובר כץ ופרקש/ צילום: אביב בר דרור
 אהרון דוחן דוחן שינובר כץ ופרקש/ צילום: אביב בר דרור

הגידו לא לעצמאות

האם סקוטלנד תזכה לעצמאות אחרי 300 שנה? בחודש הבא, ב-8 בספטמבר, ייערך משאל עם בסקוטלנד שבו ייקבע אם סקוטלנד ובריטניה ייפרדו.

רגע לפני שזה קורה, שורה ארוכה של 200 כוכבי רוק, שחקנים, קומיקאים, אנשי אקדמיה ומדענים משני צדי הגבול האנגלי והסקוטי, בהם: מיק ג'אגר; קליף ריצ'רד; סטיבן הוקינג; סיימון קאוול; ברוס פורסיית ורבים אחרים - חתמו על עצומה הקוראת לסקוטים להצביע נגד עצמאות. "ההחלטה אם לעזוב את המדינה המשותפת שלנו היא כמובן באופן מוחלט שלך בלבד.

"עם זאת, להחלטה שלך תהיה השפעה עצומה על כל אחד מאיתנו. מה שמאחד אותנו הוא הרבה יותר גדול ממה שמפריד בינינו. בואו נישאר ביחד", נכתב בעצומה שפורסמה באתר האינטרנט של הקבוצה הלונדונית "בואו תישארו יחד", שהוקמה על-ידי שני אנשי פרסום ויחסי ציבור בכירים ממוצא סקוטי.

סיימון קאוול, אמריקן איידול / צלם רויטרס
 סיימון קאוול, אמריקן איידול / צלם רויטרס

זזים

רו"ח אייל שלמון, 46, מונה ליו"ר הדירקטוריון של מעברות הבורסאית במקומו של גיורא פורמן, שכיהן בתפקיד 11 שנה. שלמון, חבר קיבוץ מעברות, כיהן בין השנים 2000-2006 כסמנכ"ל הכספים של הקבוצה והיה שותף לתהליך הרכישה והמיזוג של טעם טבע אלטמן. לתפקיד החדש הוא מגיע אחרי הפסקה של מספר שנים מחוץ לחברה, שבמהלכן שימש כסמנכ"ל הכספים של חברת אמת מיחשוב.

אורלי רובין, 52, מונתה למנכ"ל משותף של HAP Venture Fund, קרן השקעות נדל"ן המתמחה בגיוס הון ממשקיעים ישראלים עבור פרויקטי הנדל"ן של יזמית הנדל"ן האמריקאית HAP Investments הפועלת במנהטן וסביבתה.

אלונה שפר-קארו, 47, מונתה לדירקטורית חיצונית באנרג'יקס אנרגיות מתחדשות.

איתן שקד, 42, מונה למנהל מכירות בחברת משגב סוכנות לביטוח הסדרים פנסיוניים וחיסכון.

אלעד כץ, 33, מונה למשנה למנכ"ל יקב קסטל.

שחר גרוסי, 29, מונה לשף של מלון רימונים טאואר ברמת גן.

צביקה נדלר מונה למנהל שיווק ומכירות של חברת רשפים, המתמחה בייצור ושיווק של דלתות כניסה.

אלכסנדרה (סשה) סיקלייר, 38, מונתה לתפקיד מנהלת תחום Sharepoint בחברת איטרניטי.

רונית חוטר ישי דיין מונתה למנכ"לית מלון "גרנד קורט" בירושלים.

אלון פלג, 41, מונה למנכ"ל מלון דיויד ים המלח ריזורט וספא.

איל שר, 57, מונה למנכ"ל פסטיבל ישראל בירושלים.

קובי גל רדאי, מנהל מחלקת דרמה, תעודה וקולנוע בזכיינית ערוץ 2 רשת, פורש מתפקידו.