זניט מקבלת דריסת רגל בתקציב המדיה של לובינסקי

חברת זניט מדיה תרכוש את המדיה לקמפיין הקרוב של מותג הרכב סיטרואן

חברת זניט מדיה מקבלת דריסת רגל בתקציב המדיה של קבוצת לובינסקי: ל"גלובס" נודע כי זניט תרכוש את הקמפיין הקרוב למותג סיטרואן.

על-פי ההערכות בשוק, אם שיתוף-הפעולה עם זניט יעלה יפה, עשויה החברה בהמשך לקבל את מלוא תקציב המדיה של החברה.

מערך הפרסום של קבוצת לובינסקי בנוי מ-3 משרדי פרסום: ברוקנר-נטע-יער מטפל בחלק הארי הכולל את המותגים פיג'ו ו-MG. פוקס-גורן-גלעדי מטפל בתקציב סיטרואן; וזרמון DDB מטפל בתקציב חברת הליסינג של הקבוצה.

ברוקנר-נטע-יער וזרמון רוכשים את המדיה שלהם באמצעות יוניברסל מקאן מקבוצת מקאן-אריקסון, ואילו פוקס-גורן-גלעדי רוכש את המדיה שלו באמצעות יוניון.

בחודשים האחרונים עושה חברת המדיה זניט, שאינה נמנית עם הקבוצות הגדולות בשוק, מאמצים להתעצם ולרכוש לקוחות חדשים. בלובינסקי נעזרים בחברת בקרת המדיה "בקרה", שחיוותה דעה כי מחירי המדיה של הקבוצה יכולים להיות זולים יותר.

בלובינסקי החליטו לנסות להוריד מחירים ופנו בבקשה לזניט להגיש הצעה שתשפר את מצבם. כמו כן, החברה הציעה גם ליוניון וליוניברסל לקחת חלק במכרז, אך שתי החברות הבהירו כי מבחינתן המחירים שמקבלת הקבוצה הוגנים, ואין בכוונתן להתמודד על התקציב. לעומת זאת, זניט הגישה הצעה, וכאמור היא זאת שתרכוש כעת את קמפיין הפרסום הקרוב של סיטרואן.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי קבוצת לובינסקי פרסמה בשנה האחרונה בהיקף של כ-20 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-6 מיליון דולר במחירים ריאליים. מתוכם כמעט 10 מיליון דולר במחירי מחירון הוצאו באמצעות ברוקנר-נטע-יער, וכ-5 מיליון דולר הוצאו באמצעות פוקס-גורן-גלעדי. היתרה הוצאה באמצעות משרדים קטנים אחרים.

זניט בחרו שלא להגיב לידיעה. מיוניברסל מקאן, מיוניון ומקבוצת לובינסקי לא התקבלו תגובות עד לפרסום הידיעה.