תשכחו מאפל: האיום החדש על גוגל - כרישים

ענקית הטכנולוגיה נאלצת להגן על רשת הכבלים התת-ימית שלה מטורפים הנוגסים בכבלים

מומחים הזהירו השבוע שהאינטרנט עלולה להיסתם במידע, אולם ייתכן כי הרשת נמצאת גם תחת איום שונה לגמרי. גוגל מגינה על כבלי המידע התת-ימיים שלה מנשיכות של כרישים באמצעות חומר היי-טקי, כך מסר אחד מעובדי החברה.

אחד ממנהלי המוצר של ענקית החיפוש מסר כי החברה משתמשת בחומר דמוי-קוולאר, כדי לספק ריפוד נוסף לכבלים באוקיינוס השקט, במטרה להגן עליהם מנשיכות של כרישים. קוולאר הוא אריג סינתטי חזק וממוגן שפותח בידי חברת דופונט, ונראה כי גוגל משתמשת במוצר מקביל משלה.

הסברה היא כי הכרישים מגלים עניין כה רב בכבלים בגלל השדה המגנטי שהם יוצרים, הדומים לאלו שמייצרים דגים הנתונים במצוקה. הכרישים עשויים לנגוס בכבלים בטעות, מתוך האמונה שהם עומדים לזכות בטרף קל.

כבלי הסיבים האופטיים הללו עושים שימוש בלייזר, כדי לשלוח מידע דרך זכוכית. הנתונים יכולים להיות מועברים במהירויות של עד 1 ג'יגהבייט לשנייה, מהירות הגבוהה פי 100 בערך לעומת כבלי נחושת, שאליהם הכרישים אינם נמשכים.

הסיבים נתונים בתוך ציפויי פלסטיק בצבעים שונים, ולאחר מכן נעטפים בשכבה מגינה של חומר דמוי-קוולאר בטרם הם נתחבים לתוך ציפוי פוליאוריתן. הדבר מספק לא רק מיגון נגד מכות ותזוזות, אלא מונע גם דליפות חשמליות ומפחית למינימום את השדות החשמליים והמגנטיים שנוצרים.

מגוגל לא נמסרה תגובה בנוגע למתקפות, אולם מומחה טוען כי סביר שגם חברות אחרות נקטו אמצעים להגנה על כבליהן.