קח צ'ק של 11 מיליון דולר, ותתחיל לשחק

על-פי חוזה העתק עליו חתם בניו יורק ניקס (124 מיליון דולר לחמש שנים), יקבל כרמלו אנתוני מדי עונה מחצית משכרו "מראש", בתשלום אחד

כרמלו אנתוני, NBA / צלם: רויטרס
כרמלו אנתוני, NBA / צלם: רויטרס

כרמלו אנתוני, כוכב קבוצת ה-NBA ניו יורק ניקס, חתם הקיץ על הארכת חוזה בפרנצ'ייז תמורת 124 מיליון דולר (ברוטו) לחמש שנים. כעת מתברר כי חלק נכבד מהכסף הוא יקבל במהרה: ה"וול סטריט ג'ונרל" מפרסם כי לחשבון הבנק של הפורוורד יועבר מדי שנה כמחצית משכרו העונתי "מראש", עוד לפני שיעלה אפילו לשנייה אחת על הפרקט במדיסון סקוור גארדן למשחק רשמי.

בעונה הקרובה (2014/15) צפוי להרוויח אנתוני סך של 22.5 מיליון דולר, אך כאמור, החוזה שלו בנוי כך שהוא יקבל מחצית מהסכום עוד לפני תחילתה. כך יקרה גם בפתיחתן של כל אחת מהארבע העונות הבאות.

יש לציין כי לא מדובר במקרה ייחודי ב-NBA. כך לדוגמה, לחשבונו של קובי בראיינט, שחקן לוס אנג'לס לייקרס, הועברו בנובמבר האחרון 24.36 מיליון דולר, כמקדמה על שכר בסך 30.5 מיליון דולר אותו קיבל בעונת 2013/14.

אנתוני צפוי לקבל בעונה הקרובה את השכר הרביעי בגובהו ב-NBA, אחרי בראיינט (23.5 מיליון דולר), אמארה סטודמאייר (ניקס, 23.4 מיליון) וג'ו ג'ונסון (ברוקלין נטס, 23.1).