כמו הזקנים מהחבובות

"המסע המופלא של אהרוני וגידי" חוזר בעונה חדשה - והתוצאה פריכה ונעימה

גידי גוב, ישראל אהרוני / צלם: אלדד רפאלי
גידי גוב, ישראל אהרוני / צלם: אלדד רפאלי

"המסע המופלא של אהרוני וגידי", עונה חדשה, יום ב' 21:00, ערוץ 10

הנה עוד אחת מהסדרות שמסבירות למה ערוץ 10 מוכרח להישאר פתוח במתכונת של ערוץ אקטואליה ותעודה, כי אלמלא הישראליות הזועקת כאן מכל פריים, אני יכול בקלות לדמיין, נניח, שף אנגלי מפורסם מלווה אחד מחברי "מונטי פייטון" בתוכנית דומה, שמולה היינו מלקקים את השפתיים ושואלים "למה רק ב-BBC יודעים לעשות תוכניות כאלה?".

אז הנה הם, ישראל אהרוני וגידי גוב, שאחרי שפסעו ונסעו בדרך המשי, נשארו "בסביבה" כדי לטעום עוד קצת מאכלים אקזוטיים מול נופים גיאוגרפים ואנושיים אקזוטיים לא פחות.

מעבר להבנה הקולינרית של אהרוני והפסיב-אגרסיב המשעשע של גוב, נדמה שעיקר מה שהם מביאים לתוכנית הוא הקסם (ספוילר, לפניכם מילה שקשה מאוד לקרוא, לא כל שכן לבטא) ה"לונדון-את-קירשנבאומי", כלומר, הגרסה התבונית בהרבה ולטעמי גם המשעשעת יותר של הזקנים מהחבובות, מי שנהנים כבר מהזכות לשבת ביציע של בית הלורדים ולהשקיף משם בסלחנות על הנעשה באולם או בעולם.

הניסיון הזה (אם כי יחסית לצמד הוותיק באקטואליה, אהרוני וגידי הם טינאייג'רים) אופה את ההבדל - כסיסמתה של אחת מיצרניות הבייגלה, והתוצאה פריכה ונעימה.

* ציון: 8

בשם האב

"דה נירו, לזכור את אבא", יום ב' 22:00, ערוץ yes דוקו

רוברט דה נירו האב (כלומר, אביו של השחקן הנודע), גדל בצילו של אבא קשוח, התחתן עם ציירת, נחשב בעצמו להבטחה גדולה בתחום הציור ובתחילת דרכו אף זכה להכרה והערכה, אבל מאוחר יותר נבלמה הקריירה שלו.

די בסיפור הזה כדי לעניין, אלא שדה נירו הסתיר ממשפחתו סוד גדול (ודאי במושגים של אותם ימים), עובדת היותו הומוסקסואל.

בסרט הזה עושה דה נירו הבן, השחקן, כבוד לזכרו של אביו. הוא משחזר את ימי ילדותו, את הגירושים של הוריו ואת ניסיונותיו לסייע לאב שהתקפי דיכאון, אולי בגלל הקריירה המדשדשת שלו, היו חלק מחייו. מעניין.

* ציון: 8

המפענח 2

"איך שרלוק שינה את העולם 2", יום ב' 21:05, ערוץ 8

כל מי ששעה להמלצתי אמש (והאמת גם מי שלא), ישמח בוודאי לגלות את חלקו השני של הסרט על יציר כפיו של ארתור קונן דויל, דמות דמיונית שנותרה אמיתית בזיכרון הקולקטיבי שלנו. אז מה השפעתו של הבלש הספרותי על עבודת המשטרה של ימינו?

* ציון: 9