ענקית האלקטרוניקה סמסונג האריכה את הסכם החסות עם הוועד האולימפי הבינלאומי עד שנת 2020, ותהיה החברה ה-11 שנכללת בתוכנית ה-TOP של ארגון הספורט הבינלאומי.
תוכנית ה-TOP (The Olympic Partner) נוסדה בשנת 1985 והיא תוכנית הספונסרים הגלובלית של הוועד האולימפי הבינלאומי, שלמעשה מאפשרת לכל נותן חסות ליהנות מבלעדיות בקטגוריית הפרסום. עבור הזכות הזאת משלם כל אחד מהמפרסמים המשתייך לקטגוריית ה-TOP עשרות מיליוני דולרים מדי שנה לוועד האולימפי הבינלאומי.
במעגל האולימפי האחרון, 2009-2012, הכניסו הספונסרים שהשתייכו לתוכנית ה-TOP סכום כולל של 950 מיליון דולר. קוקה-קולה היא החברה ההיחידה שנמצאת בתוכנית ברציפות מאז יצאה לדרך לפני 29 שנה.
נכון לעכשיו מחזיק ה-IOC בהסכמים עם 11 נותני חסות גלובליים עד שנת 2020. הארכת ההסכם תיתן לסמסונג את הזכות לפרסם בכל האירועים האולימפיים הגדולים - כולל כמובן המשחקים האולימפיים בריו דה ז'ניירו, ברזיל ב-2016; משחקי החורף בפיונגצ'נג 2018; ומשחקי טוקיו 2020. החברה הדרום קוריאנית החלה את דרכה עם הוועד האולימפי הבינלאומי כ-TOP ספונסר לקראת משחקי החורף בנגאנו, יפן, 1998.
יתר הספונסרים שמשתייכים לתוכנית ה-TOP של הוועד האולימפי: ג'נרל אלקטריק, פנסוניק, מקדונלד'ס, אומגה, Atos, G&P,Dow , ויזה, ברידג'סטון.
יש לציין כי כל חברה שחותמת בתוכנית ה-TOP הגלובלית, לא מאפשרת לוועד האולימפי המקומי להשתמש בה כנותנת חסות מקומית (כלומר, הוועד האולימפי בישראל לא יכול לחתום עם קוקה קולה בישראל וכו').
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.