עד 2000 ו-20: סמסונג תעניק חסות גלובלית לוועד האולימפי

ענקית האלקטרוניקה האריכה את הסכם פרסום ה-TOP עד לתום אולימפיאדת טוקיו 2020; העלות: עשרות מיליוני דולרים בשנה

ענקית האלקטרוניקה סמסונג האריכה את הסכם החסות עם הוועד האולימפי הבינלאומי עד שנת 2020, ותהיה החברה ה-11 שנכללת בתוכנית ה-TOP‏ של ארגון הספורט הבינלאומי.

‏תוכנית ה-‏TOP‏ (‏The Olympic Partner‏) נוסדה בשנת 1985 והיא תוכנית הספונסרים הגלובלית של הוועד האולימפי הבינלאומי, שלמעשה מאפשרת לכל נותן חסות ליהנות מבלעדיות בקטגוריית הפרסום. עבור הזכות הזאת משלם כל אחד מהמפרסמים המשתייך לקטגוריית ה-‏TOP‏ עשרות מיליוני דולרים מדי שנה לוועד האולימפי הבינלאומי.

במעגל האולימפי האחרון, 2009-2012, הכניסו הספונסרים שהשתייכו לתוכנית ה-‏TOP‏ סכום כולל של 950 מיליון דולר. קוקה-קולה היא החברה ההיחידה שנמצאת בתוכנית ברציפות מאז יצאה לדרך לפני 29 שנה.

נכון לעכשיו מחזיק ה-‏IOC‏ בהסכמים עם 11 נותני חסות גלובליים עד שנת 2020. הארכת ההסכם תיתן לסמסונג את הזכות לפרסם בכל האירועים האולימפיים הגדולים - כולל כמובן המשחקים האולימפיים בריו דה ז'ניירו, ברזיל ב-2016; משחקי החורף בפיונגצ'נג 2018; ומשחקי טוקיו 2020. החברה הדרום קוריאנית החלה את דרכה עם הוועד האולימפי הבינלאומי כ-‏TOP‏ ספונסר לקראת משחקי החורף בנגאנו, יפן, 1998.

יתר הספונסרים שמשתייכים לתוכנית ה-‏TOP‏ של הוועד האולימפי: ג'נרל אלקטריק, פנסוניק, מקדונלד'ס, אומגה, ‏Atos‏, ‏G&P‏,‏Dow ‎‏, ויזה, ברידג'סטון.

יש לציין כי כל חברה שחותמת בתוכנית ה-‏TOP‏ הגלובלית, לא מאפשרת לוועד האולימפי המקומי להשתמש בה כנותנת חסות מקומית (כלומר, הוועד האולימפי בישראל לא יכול לחתום עם קוקה קולה בישראל וכו').