בית או קפה? בתים מוצעים למכירה בסיציליה ב-5 שקלים

קברניטי הכפר הסיציליאני מנסים להלחם בהדלדלות האוכלוסייה הנמשכת עשרות שנים ולאושש את הפעילות הכלכלית במקום, ולכן הציעו למכירה כ-20 בתים ישנים מאוד במחיר של אירו אחד

סיציליה  / צלם: אביבה גנצר
סיציליה / צלם: אביבה גנצר

כוס קפה או בית? זה נשמע הזוי אבל במחיר של כוס קפה, כ-5 שקלים, ניתן לרכוש היום בית בכפר גנג'י (Gangi) שבסיציליה.

הכפר ממוקם במרכז האי, כ-120 ק"מ מדרום-מזרח לפלרמו (עיר הבירה של סיציליה) והוא מוקף שדות חיטה והרים.

קברניטי הכפר מנסים להלחם בהדלדלות האוכלוסייה הנמשכת עשרות שנים ולאושש את הפעילות הכלכלית במקום, ולכן הציעו למכירה כ-20 בתים ישנים מאוד במחיר של אירו אחד (פחות מ-5 שקלים).

הרוכשים, עם זאת, יצטרכו להפקיד כ-5,000 אירו בחשבון נאמנות של המועצה המקומית בכדי להראות את רצינותם ויכולתם לבצע שיפוץ בבית (שעולה בסביבות כ-35 אלף אירו בממוצע, לפי הערכות שמאי מקומי). בנוסף, הם צריכים לשהות בבית במרבית ימי השנה.

הקונים יאלצו לשלם גם מס מקומי בהיקף של כ-6,000 אירו.

המועצה המקומית של הכפר החלה ב"מבצע המכירות" לפני כשנתיים אולם ללא פרסום באנגלית (תושבי הכפר דוברים איטלקית בלבד..) לא הגיעו הצעות גם במחיר המצחיק שפורסם. כעת פנתה המועצה ל-Marie Wester, יועצת נדל"ן שוודית החיה בסיציליה, בנסיון לשווק את הבתים הריקים.

ווסטר שלחה הודעות במייל ללקוחות פוטנציאליים וכבר זכתה להתעניינות מזוגות אמריקנים, בריטיים, רוסיים ושוודים. "אנשי הכפר רוצים להחיות אותו והם ישמחו לקבל אזרחים זרים. אני חושבת שיש כאן עסקה מצויינת", היא אומרת. "החסרון היחיד הוא שהכפר רחוק מהחוף אולם מדובר בקהילה חמה וידידותית והכפר הוא נקי ומתוחזק היטב".