סנאפצ'אט תוסיף עדכוני חדשות, סרטוני וידיאו ופרסומות?

על-פי ה"וול סטריט ג'ורנל", החברה מתכננת להשיק בנובמבר השנה שירות בשם Snapchat Discovery ובימים אלה היא מנהלת שיחות עם מפרסמים וגופי מדיה מובילים בעניין הפיצ'ר החדש

אוהדת באיירן מינכן משתמשת בטלפון הסלולרי שלה / צלם: רויטרס
אוהדת באיירן מינכן משתמשת בטלפון הסלולרי שלה / צלם: רויטרס

כשבועיים אחרי שההשקעה של ענקית הקמעונאות הסינית עליבאבא לפי שווי של 10 מיליארד דולר נפלה, ב-Snapchat מנסים למצוא מקורות הכנסה עצמאיים. באתר "הוול סטריט ג'ורנל" דיווחו אתמול (ג') כי החברה, המפעילה אפליקציה שמאפשרת העברת תמונות בין משתמשים שנעלמות לאחר 10 שניות, בודקת אפשרות להוסיף סרטוני וידיאו, פרסומות ועדכוני חדשות לאפליקציה הפופולרית.

על-פי מקורות שצוטטו ב"וול סטריט ג'ורנל", החברה מתכננת להשיק בנובמבר השנה שירות בשם Snapchat Discovery ובימים אלה היא מנהלת שיחות עם מפרסמים וגופי מדיה מובילים, כשלפחות תריסר מהם גילו עניין בפיצ'ר החדש שסנאפצ'אט רוצה להוסיף לאפליקציה שלה. בין הגופים איתם מנהלת החברה מגעים נמצא המו"ל הבריטי "הדיילי מייל".

בסנאפצ'אט אמנם לא הגיבו לפרסום ב"ג'ורנל", אך בדיווח נכתב כי שירות הדיסקברי צפוי להיות דומה לזה של העברת התמונות, כך שהמשתמש יצטרך ללחוץ על המסך ולהחזיק את האצבע עליו כדי לקרוא עדכוני חדשות ולצפות בסרטוני וידיאו.

מנועי ההכנסה החדשים שצפויים להצטרף לשירות הקיים של סנאפצ'אט מגיעים, כאמור, על רקע מגעים שניהלה החברה עם עליבאבא לגיוס לפי שווי גבוה במיוחד של 10 מיליארד דולר. בתחילת אוגוסט פרסמה סוכנות הידיעות בלומברג כי שתי החברות מנהלות ביניהן מגעים, אך לבסוף השיחות הופסקו כדי שעליבאבא תתרכז יותר בהנפקה המתוכננת שלה. עם זאת, הצדדים השאירו את הדלת פתוחה לדיונים עתידיים בנושא.

מבחינת סנאפצ'אט, שהוקמה על-ידי איוון שפיגל ובובי מרפי, שווי החברה הולך ומזנק עם העלייה במספר המשתמשים באפליקציה. רק לפני כשנה היא דחתה הצעות רכש מצד גוגל ופייסבוק בהיקף של 3-4 מיליארד דולר.

במאי האחרון עדכנו בסנאפצ'אט כי מדי יום נשלחים 700 מיליון מסרים נעלמים, נתון שיכול להעיד על הפופולריות הרבה שהאפליקציה מייצרת סביבה. לפי חברת המחקר קומסקור, בחודש יוני השתמשו באפליקציה 27 מיליון איש - עלייה מ-11 מיליון איש שנה קודם לכן.

ועדיין, אם הגיוס ייצא בסופו של דבר לפועל על-פי השווי המפורסם, סנאפצ'אט צפויה להצטרף למועדון היוקרתי של חברות אינטרנט פרטיות עם שווי של מעל 10 מיליארד דולר כמו אפליקציית הזמנת המוניות Uber עם שווי של 17 מיליארד דולר ושירות האחסון על-גבי ענן Dropbox עם שווי של כ-10 מיליארד דולר.