SAP חתמה על הסכם חסות ל-3 שנים עם באיירן מינכן

ענקית התוכנה תסייע לאלופת הבונדסליגה לנתח את ביצועי השחקנים שלה ולעקוב אחר מצבם הפיזי ■ גם בנבחרת הגרמנית השתמשו ב-SAP במונדיאל

תומאס מולר, באיירן מינכן, בונדסליגה / צלם: רויטרס
תומאס מולר, באיירן מינכן, בונדסליגה / צלם: רויטרס

באיירן מינכן חתמה על חוזה חסות עם SAP, ענקית התוכנה הגרמנית. במסגרת ההסכם בין הצדדים, אלופת הבונדסליגה תשתמש במוצרי החברה על מנת לנתח ולשפר את ביצועי השחקנים שלה.

ההסכם בין הצדדים הוא ל-3 שנים. על-פי ה"וול סטריט ג'ונרל", מלבד ניתוח סטטיסטי של ביצועי השחקנים, התוכנה של SAP תסייע לבאיירן לעקוב גם אחרי מצבם הבריאותי והפיזי של שחקניה.

מדובר על הרחבת שיתוף הפעולה בין הבווארים לחברה, שמוקדם יותר השנה פיתחה עבור באיירן תוכנה לאיסוף Data על אוהדיה, מערכת למכירת כרטיסים ושיפור חוויית משתמש.

אגב, גם הנבחרת הגרמנית השתמשה ב-SAP במהלך המונדיאל הקיץ בברזיל, בו זכתה. מנהל הנבחרת, אוליבר בירהוף, תיאר את יתרונותיה: "יש לנו אפליקציה שמאפשרת לנו לקבל את כל המידע, מומחש בצורה ויזואלית, היישר לטלפונים הסלולריים בתוך דקות ובזמן אמת. כל שחקן, או קבוצת שחקנים רלוונטית מהסגל - מקבלים בקביעות לסמארטפון שלהם קטעי וידאו קצרים של 2-3 דקות עם ההערות והטיפים שלנו - גם לגבי היריבות העתידיות, וגם לאחר כל משחק לגבי הביצועים שלהם עצמם. השחקנים יכולים לעיין בזמנם בכל הנתונים הסטטיסטיים האישיים שלהם".

SAP נסחרת בוול סטריט לפי שווי של 96 מיליארד דולר. הכנסותיה ב-2013 הסתכמו ב-16.81 מיליארד דולר, והרווח הנקי ב-3.32 מיליארד דולר. באיירן מינכן היא הקבוצה הרווחית ביותר בכדורגל האירופי - ורושמת רווח תפעולי כבר למעלה מ-20 שנים רצופות.