סקר: 65% מהעסקים הקטנים לא מפרסמים את עצמם

מסקר שערכה בזק בינלאומי עולה כי כ-52% מהעסקים הקטנים מסתמכים בעיקר על שיווק מפה לאוזן

מכולת שכונתית / צילום: תמר מצפי
מכולת שכונתית / צילום: תמר מצפי

כל עסק גדול יודע שכדי להצליח ולהגיע ללקוחות חייבים לפרסם ולשווק לאורך השנה, אך נראה כי בקרב העסקים הקטנים האסטרטגיה הזו לא מספיק מופנמת.

סקר שביצעה חברת בזק בינלאומי, על-ידי מכון המחקר "גיורא גולן תובנות מחקר איכותני" ועל-ידי חברת SQ ובאמצעות עשרות ראיונות עומק, גילה כי רבים מהעסקים הקטנים מנהלים את השיווק שלהם בצורה אקראית ומזדמנת, בשיטת ניסוי וטעייה וללא תקציב מוגדר.

בין הסיבות לכך שאין להם מדיניות שיווקית ופרסומית, אומרים העסקים הקטנים כי אין להם זמן, ידע ומשאבים תקציביים לכך.

56% לא מקדמים את עצמם בגוגל

מהסקר עולה כי כ-65% מהעסקים הקטנים לא מפרסמים את עצמם ומסתמכים בעיקר על שיווק מפה לאוזן (51.9%), עוברים ושבים שמגיעים לחנות הפיזית (10.63%) ושיתופי-פעולה מסחריים ואנשי מכירות (2.3%).

יתרה מזאת, מהבדיקה עולה כי ל-63% מהעסקים הקטנים אין אתר אינטרנט.

עוד עולה מנתוני הסקר, שנערך לרגל השקת Bigger - שירות של בזק בינלאומי המציע מגוון פתרונות שיווקיים לעסקים קטנים ועצמאיים, כי -56% מהעסקים כלל לא מקדמים את עצמם בגוגל, מנוע החיפוש הדומיננטי בישראל.

יש לציין כי מספרם של העסקים הקטנים בישראל, המעסיקים עד 10 עובדים, עומד על כ-466 אלף, והם מהוויים כ-92% מהעסקים בישראל על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

בבזק בינלאומי מסבירים כי האתגרים המרכזיים איתם מתמודדים העסקים הקטנים הם הגדלת מאגר הלקוחות, השבחת סוג הלקוחות, שימור לקוחות מזדמנים והפיכתם ללקוחות חוזרים וכן ריכוז וייעול מאמצי השיווק.

איך עסקים קטנים משווקים את עצמם
 איך עסקים קטנים משווקים את עצמם