מכרז הפרסום של רכבת ישראל יפורסם עד סוף השנה

מאז הפרידה מראובני-פרידן לפני מספר חודשים, תקציב הפרסום של הרכבת מתנהל באמצעות משרד הפרסום פיגמנט, אך עד כה טרם פורסם מכרז חדש

4 חודשים חלפו מאז שהסתיימה ההתקשרות בין רכבת ישראל למשרד הפרסום ראובני-פרידן, ותקציב הפרסום של הרכבת טרם יצא למכרז.

בסמוך לסיום ההתקשרות עם ראובני-פרידן נעשו אמנם גישושים עם מספר משרדי פרסום לגבי האפשרות שיתמודדו במכרז הבא, אך בינתיים רוב הפרסומים שהעלתה הרכבת נעשו באמצעות משרד הפרסום פיגמנט.

ברכבת טוענים כי מי שמופקד בשלב זה על רכישת המדיה הוא לפ"מ, ומציינים כי הפעילות עם פיגמנט עולה בקנה אחד עם חוק חובת המכרזים.

עם זאת, מבהירים שם כי עד סוף השנה ייערך מכרז חדש: "בתקופה הקרובה תצא רכבת ישראל במכרז לצורך קבלת שירותי פרסום. עד החלטה על הזוכה במכרז, לתקופת הביניים, נעשית רכישת המדיה עבור הרכבת על-ידי לפ"מ. מכרז חדש צפוי להתפרסם עד סוף שנת 2014. ההתקשרויות של רכבת ישראל עם פיגמנט ועם ספקים אחרים הן על-פי חוק המכרזים".

ראובני-פרידן טיפל בתקציב בשנתיים האחרונות, ולמרות שהייתה אפשרות להאריך את ההתקשרות עמו, הוחלט ברכבת שלא לממש אותה - בין היתר בשל מערכת יחסים לא טובה בין הצדדים. עוד לפני כן טופל התקציב בזרמון-גולדמן, שהחזיק בו עד להתפרקות המשרד.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של רכבת ישראל עמד ב-2013 על כ-10 מיליון דולר במחירי מחירון. מתחילת השנה פרסמה החברה בהיקף של 6.8 מיליון דולר במחירי מחירון.