קריסת המרפסות: גינדי השקעות תפריש 34 מיליון שקל

חברת הנדל"ן מעריכה כי תוכל להיפרע על הנזקים מהאירוע שהתרחש בסוף דצמבר אשתקד מקבלן הביצוע, אורתם סהר, או מחברת הביטוח שלו

מרפסת שקרסה בבניין בחדרה / צילום: גיל ארבל
מרפסת שקרסה בבניין בחדרה / צילום: גיל ארבל

חברת גינדי השקעות ממשיכה לסבול מקריסת המרפסות שהתרחשה בסוף השנה שעברה בפרויקט שלה בחדרה, והעלויות בגין הפרשה כבר מצטברות ל-34 מיליון שקל. בדוחות הרבעון השני של 2014, שפורסמו אתמול, הגדילה גינדי השקעות את ההפרשה בגין העלויות הצפויות מהאירוע והאי ודאויות הקשורות אליו, בכ-6 מיליון שקל, המתווספים לכ-28 מיליון שקל שהפרישה בגינו ב-2013. בחברה מעריכים כי "בטווח הקצר, צפויות עלויות משמעותיות כתוצאה מהאירוע בחדרה.

"יחד עם זאת", מוסיפים שם, "על בסיס ההסכם עם הקבלן המבצע (אורתם סהר, א' ל'), החברה מעריכה, בהסתמך בין היתר על עמדת יועציה המשפטיים, כי תוכל להיפרע מהקבלן המבצע או מחברות הביטוח של הקבלן המבצע בגין הנזקים". עוד מוסיפים בגינדי כי "עד לגביית הסכומים כאמור, יתכן שמימון העלויות יהיה על ידי נטילת אשראי".

בגינדי צופים כי בעקבות גביית הכספים המוערכת, יגדלו מקורותיה עד סוף השנה בכ-13 מיליון שקל, ובשנה הבאה ב-20 מיליון שקל נוספים. בצד ההתחייבויות, צופים שם עלויות של כ-8 מיליון שקל עד סוף השנה ו-11 מיליון שקל נוספים ב-2015.

העלויות מבוססות על מסירת הדירות, וכוללות "אומדן ביחס לעלויות התשלומים החודשיים והפיצוי לדיירים, וכן יועצים ועלויות שונות נוספות, אך למעט עלויות בנייה ותיקונים המבוצעים וצפויים להמשיך להיות מבוצעים על ידי הקבלן המבצע בפרויקט".

גינדי השקעות נמצאת בבעלות ילדיו של משה גינדי - האחים מנור, סתוית, טל וכפיר ובני משפחותיהם. בינואר 2012 קרסו שתי מרפסות בפרויקט "גינדי פארק חדרה" שברחוב נחל פרת בעיר. לאחר הקריסה הוכרזו הבניין וזה הסמוך לו בפרויקט כבניינים מסוכנים, והכניסה אליהם נאסרה. בהמשך, דרשו 36 מתוך 38 דיירי הבניין המאוכלס שפונה (השכן לבניין בו קרסו המרפסות ושטרם אוכלס) לבטל את הסכמי הרכישה שנעשו עמם, ואשר הכניסו לקופת החברה כ-33 מיליון שקל.

לאחר מו"מ בין הדיירים לחברה, נקבע כי היא תממן להם דירות להשכרה בקרבת הפרויקט, בנוסף לפיצויים שתשלם להם. באשר לבניין בו קרסו המרפסות - גינדי מעדכנת כעת כי עד כה התקשרה בהסכמי מכר עם 32 רוכשי דירות מתוך 38 הדירות הקיימות בבניין.

גינדי ת"א לא יניב הרווחים המקווים

את הרבעון השני של השנה סיכמה גינדי השקעות בהפסד של קרוב ל-6 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של 21 מיליון שקל ברבעון המקביל, ובסיכום מחצית השנה הפסדיה מגיעים ל-6.5 מיליון שקל. לחברה לא היו הכנסות משמעותיות, והן הסתכמו בקצת מעל 1 מיליון שקל ברבעון, וב-4.5 מיליון שקל במחצית. זאת, בגין מסירת שלוש דירות ברמלה ודמי ניהול של 1.8 מיליון שקל מפרויקט המגורים השאפתני "גינדי תל אביב". ב-2013 נהנתה גינדי מהכנסות משמעותיות, שהגיעו במחצית ל-155 מיליון שקל, בעיקר בזכות מסירת דירות בפרויקט ברמלה, וכן בפרויקטים ברמת אביב ובפרויקט המדובר בחדרה.

דוחות גינדי שפורסמו אתמול חשפו כי פרויקט "גינדי תל אביב", שנבנה במתחם השוק הסיטונאי, לא יניב את הרווחים להם קיוו החברות היזמיות. על פי הדוחות תעמוד הרווחיות הגולמית של הפרויקט על 12%, לעומת צפי לשיעור רווח גולמי של 14.4% עליו דיווחו בסיכום 2013. למרות זאת, לפי העדכון הנוכחי של גינדי, דמי הניהול שלה בגין פרויקט זה, שלא הוכרו עד כה, צפויים להשתדרג, והערכתה הנוכחית היא כי יגיעו ל-19.1 מיליון שקל (לעומת צפי של 15.2 מיליון שקל בדוחות 2013).

המספרים של הבניין
 המספרים של הבניין