הבנקים יעמידו לקבוצת דורי הלוואת גישור של עד 110 מ' ש'

ההחזר לבנקים יתבצע בשתי מנות עד סוף פברואר 2015 ■ בדורי ציינו, כי מסגרות האשראי הועמדו לחברה ללא מתן בטוחות נוספות לבנקים המממנים

חיים כצמן / צלם: תמר מצפי
חיים כצמן / צלם: תמר מצפי

זמן קצר לאחר פרסום מתווה ההשקעה של גזית גלוב, בהיקף 200 מיליון שקל, בחברה הבת קבוצת דורי ובחברה הנכדה דורי בניה, עדכנה היום דורי על קבלת הלוואת גישור מבנקים.

קבוצת דורי התקשרה עם שלושה בנקים, אשר בהם קיימות לה כבר מסגרות אשראי, בהסכמים לקבלת מסגרות נוספות, כך שתהיה זכאית לקבל אשראי או הלוואות לזמן קצר בסכום של עד 110 מיליון שקל, בריבית שנתית של פריים פלוס 1.6%. מניות קבוצת דורי ודורי בניה הגיבו היום בחיוב לעדכון.

בקבוצת דורי ציינו היום כי "מסגרות האשראי ניתנו לתקופה שתסתיים מספר ימים לאחר מועד הזרמת הון לחברה בסך 200 מיליון שקל מבעלת השליטה גזית גלוב". לחלופין, קבעה דורי מול הבנקים כי ההחזר בהיקף של 70 מיליון שקל יוכל להתבצע בסוף 2014, והחזר הסכום הנוסף, 40 מיליון שקל, יוכל להתבצע בסוף פברואר 2015.

בדורי הוסיפו כי מסגרות האשראי הועמדו לחברה ללא בטוחות נוספות מעבר לאלה שכבר ניתנו לבנקים בגין האשראי הקיים, וכי התחייבויותיה כלפי הבנקים שהוגדרו בתנאי האשראי הקיימים, יחולו גם על מסגרות האשראי החדשות, לרבות העילות לפירעון מיידי והתחייבות החברה לשמירה על יחסים פיננסיים.

בקבוצת דורי הסבירו כי "מסגרות האשראי ניתנות לשימוש לצרכיה השוטפים של החברה, ו/או כאשראי גישור לצורך העמדת הלוואות בעלים לדורי בניה".

עוד הוסיפו כי ביחס לאחד הבנקים, מסגרות האשראי מיועדות גם לרכישות של אג"ח של החברה ו/או של דורי בניה - לפי העניין.

גזית גלוב פרסמה מתווה תמיכה

בסוף חודש יולי הודיעה חברת הביצוע דורי בניה כי היא צופה הפסד עצום של 250-350 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, "עקב סטייה מהותית באומדני העלויות וההכנסות הצפויות של הפרויקטים שבהם מעורבת החברה".

מאז ההודעה, צנחה מניית דורי בניה ב-55% וזו של קבוצת דורי איבדה יותר מ-30%.

העדכון הנוכחי מקבוצת דורי מגיע ימים ספורים לאחר שהחברה האם, ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, פרסמה מתווה מעודכן לתמיכה בקבוצה. במסגרת זו תזרים 130 מיליון שקל כנגד הנפקת מניות פרטית, לפי מחיר של 1.3 שקל למניית קבוצת דורי - גבוה ביותר מ-40% משווי המניה הבוקר, וכן תעמיד לה מסגרת אשראי של 70 מיליון שקל.

בגזית גלוב ציינו כי משיכת הלוואות ממסגרת אשראי זו "תבוצע רק אם וככל שקבוצת דורי תשלים הצעת רכש לאג"ח (סדרה א') של דורי בניה באופן כלשהו". קבוצת דורי מצידה התחייבה כי הכספים שתקבל מגזית גלוב, המנוהלת על ידי רוני סופר, "ישמשו ברובם המכריע לחיזוק מבנה ההון, הנזילות ותזרים המזומנים של דורי בניה".

בנוסף, גזית גלוב עדכנה כי תעביר לקבוצת דורי, המנוהלת בידי רונן אשכנזי (אשר שותף גם לבעלות בחברה), את זכויותיה והתחייבויותיה בגין קווי אשראי בהיקף של 250 מיליון שקל שהעמידה לדורי בניה בחודשים האחרונים, כנגד הנפקת שטר הון בערך נקוב דומה.