שותפות גבעות אינה מצליחה לגייס הון להמשך החיפושים

בסיכום הרבעון השני לשותפות יתרות נזילות דלילות של 4.5 מיליון דולר, לצד התחייבויות שוטפות של 9.5 מיליון דולר והתחייבויות לטווח ארוך בסך 27 מיליון דולר

שדה מגד ליד ראש העין / צילום: תמר מצפי
שדה מגד ליד ראש העין / צילום: תמר מצפי

שותפות חיפושי הנפט גבעות נמצאת במצוקה פיננסית זה זמן, ודוחותיה לרבעון השני מלמדים כי מצוקה זו מעמידה בספק את המשך תוכניות הפיתוח שלה בשדה מגד, הסמוך לראש העין. רואי החשבון מפנים בדוחות את תשומת הלב לצרכי השותפות, להשיג מימון נוסף לביצוע תוכניותיה.

מהדוחות עולה כי גבעות בוחנת את האפשרויות השונות העומדות בפניה להשלמת המימון הדרוש לפיתוח שדה מגד, ומוסיפים כי בשל העובדה כי גיוס הכסף אינו מובטח, "לא ניתן להבטיח את ביצוע תוכניותיה של השותפות". תוכניות הפיתוח כוללות ביצוע מבחנים ופעולות נוספות בקידוח מגד 6, השלמת הבאר להפקה מסחרית, וכן ביצוע קידוח מגד 8.

בסיכום הרבעון השני, גבעות מחזיקה ביתרות נזילות דלילות של 4.5 מיליון דולר, בעקבות הוצאות שרשמה בגין קידוח מגד 6. לחברה התחייבויות שוטפות של 9.5 מיליון דולר, והתחייבויות לטווח ארוך בסך 27 מיליון דולר. את הרבעון היא סיכמה בהפסד של 4 מיליון דולר, המצטבר לסכום של 9 מיליון דולר במחצית השנה.

על רקע ירידה בהפקת הנפט בשדה מגד, הכנסותיה של השותפות ברבעון השני נחלשו ב-18% ל-2.3 מיליון דולר, ובמחצית השנה הן התכווצו ב-55% ל-4.3 מיליון דולר. גבעות נסחרת בשווי של 285 מיליון שקל, אחרי שאיבדה קרוב לרבע מערכה מתחילת השנה.

לאחרונה מינתה השותפות למנכ"ל את יוסי זינגר, שפרש מגרנית הכרמל, ובהודעה ציינה כי זינגר יסייע לשותפות בגיוס ההון הנדרש לפיתוח הפעילות, וכן במגעים עם משקיעים אסטרטגיים, בתכנון ובניית תקציבי הקידוחים ומבחני ההפקה.

זינגר החליף בתפקיד את האלוף במיל' גיורא איילנד, שכיהן כמנכ"ל זמני. איילנד, המשמש כיועץ מיוחד לגבעות, מונה בפברואר האחרון לתפקיד הזמני בעקבות פיטוריו של טוביה לוסקין, שנעשו על רקע חילוקי דעות וחוסר שביעות רצון של הדירקטוריון מתפקודו כמנכ"ל.