לקראת הנפקת הענק; הכנסות עליבאבא זינקו 46% ברבעון

ההנפקה הראשונית לציבור (IPO) של עליבאבא תצא לדרך בתחילת ספטמבר ■ בינתיים, ענקית המסחר המקוון פרסמה כי בשנה האחרונה הקונים הפעילים שלה צמחו ב-50% ל-279 מיליון, והרווח הנקי טיפס ל-84 סנט למניה

ג'ק מא - מייסד עליבאבא / צילום: רויטרס
ג'ק מא - מייסד עליבאבא / צילום: רויטרס

ענקית המסחר הסינית עליבאבא, שתונפק בוול סטריט בתחילת ספטמבר, דיווחה אמש (ד') על זינוק של 46% בהכנסות הרבעוניות, ובכך היא מסמנת שהקטר של חברת המסחר המקוון הגדולה בעולם אינו מתכוון לעצור בקרוב.

עליבאבא, נזכיר, אחראית על כ-80% מהמכירות המקוונות של המוצרים הקמעונאיים בסין, בעוד ששימוש גובר באינטרנט ושיפור במצבו של מעמד הביניים במדינה סייעו לחברה לייצר מכירות עצומות ששווי המוצרים שלהם האמיר ל-296 מיליארד דולר ב-12 החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, פי 4 משווי המוצרים שנמכרו ב-EBAY בתקופה זו.

מהנתונים שפרסמה החברה עולה עוד כי נכון לסוף חודש יוני היו לה-279 מיליון קונים פעילים, עלייה של 50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי לבעלי המניות כמעט שילש את עצמו וטיפס לרמה של 1.99 מיליארד דולר או 84 סנט למניה. החברה עדכנה בנוסף כי היו"ר ג'ק מא מחזיק ב-8.8% מהמניות הרגילות של החברה. החברה היפנית Softbank מחזיקה ב-34.1% נכון לסוף הרבעון השלישי בעוד שיאהו מחזיקה כמעט ב-25% ממניות עליבאבא.

ובאשר להנפקת הענק, לפי הערכות ההנפקה הראשונית לציבור (IPO) של עליבאבא תעלה על 16 מיליארד דולר ותהפוך להנפקה הגדולה ביותר של חברה טכנולוגית. אנליסטים מעריכים כי החברה תהיה שווה 200 מיליארד דולר או יותר כאשר היא תהפוך לציבורית. עניין שיהפוך אותה לאחת מ-20 החברות הגדולות ביותר בארה"ב.