אחרי 3 שנים: דורסי לי זיתוני ז"ל יועמדו לדין בצרפת

משפטם של קלוד אייזיק חייט ואריק רוביק, שדרסו למוות את לי זיתוני ז"ל לפני כ-3 שנים ונמלטו לצרפת, ייפתח בפריז בעוד כ-3 חודשים ■ השניים יישארו במעצר עד תום המשפט ולא יהיו זכאים לערער על ההחלטה שתתקבל

לי זיתוני / צלם: רויטרס
לי זיתוני / צלם: רויטרס

משפטם של הנאשמים בדריסתה למוות של לי זיתוני ז"ל, אריק רוביק וקלוד אייזיק חייט, ייפתח בעוד פחות מ-3 חודשים בפריז - יותר מ-3 שנים מאז נדרסה והופקרה במרכז תל-אביב. דורסיה נמלטו מיד לאחר המעשה לצרפת, ארץ מוצאם, ועדיין לא עמדו לדין בגינו.

רועי פלד - שהיה בן זוגה של זיתוני ז"ל ועומד בראש עמותת "צדק בשבילי", אשר ניהלה מאבק כדי להביא את הדורסים לדין - קיבל היום (ה') הודעה מרשויות החוק בצרפת, לפיה משפטם של הנאשמים במעשה ייפתח ב-27 בנובמבר. על-פי ההודעה, יהיה מדובר במשפט-בזק בו יינתן פסק הדין תוך 30 יום, ללא אפשרות ערעור.

"3 שנים, חודשיים ו-11 ימים - זה פרק הזמן שנמשך בין לחיצת הדוושה לבין מכת פטיש השופט", כתב פלד בדף הפייסבוק שלו. "הבאנו את המצב למה שהוא היום, למרות שאף אחד לא האמין שנצליח. באמת שלא יכולנו לבקש דבר נוסף פרט לעזרתכם ותמיכתם בשלב האחרון שמתחיל עכשיו".

"אנחנו מגייסים כל מאמץ כדי להשיג מימון ולהטיס מתנדבים מישראל לאולם המשפט בצרפת. אני רוצה שיהיו שם כמה שיותר שיסתכלו לשופט בעיניים", הוסיף פלד. "אנחנו לא מגיעים רק לצפות, יש לנו תוכנית ברורה לימי המשפט. בינתיים אנחנו מגייסים כספים ונערכים לפעילות".

בית המשפט בפריז דן כבר לפני 4 חודשים את אריק רוביק ל-18 חודשי מאסר, אך לא בגין דריסת לי זיתוני ז"ל. רוביק הורשע בהונאה לאחר שהתחזה לשותף בחברה מוכרת לסחר בפירות ים, והוציא במירמה 35 אלף אירו מאנשים שונים. כמו כן, נדרש רוביק לשלם לחברות שניזוקו פיצויים.

בחודש פברואר האחרון נעצר רוביק בגין אי-תשלום ערבות, אך שוחרר כעבור 4 ימים עם הפקדת הסכום הנדרש. בספטמבר 2013 הוגש כתב אישום רוביק בגין הריגה בנסיבות מחמירות ואי-סיוע לאדם בסכנה. בית המשפט אסר עליו לעזוב את צרפת ופסק כי רוביק ישלם ערבות בסך של 200 אלף אירו.