גאדג'טים: סמארטפון One Plus - מכשיר דגל בחצי מחיר

ה-One הוא סמארטפון נהדר, גם במחיר שהוא נמכר בישראל לאחר עלויות שילוח ומסים ■ מדובר בסמארטפון משתלם לעומת מכשירים שעולים אלף שקל יותר ממנו ■ החיסרון הגדול הוא האחריות, שלא קיימת בארץ בגלל היעדר יבואן רשמי

הסמארטפונים החדשים שמגיעים עם חומרה חזקה, נמכרים לרוב בכ-3,500 שקל. בחברת One Plus הסינית החליטו להשיק דגם בשם One בעלות נמוכה בהרבה (300 דולר דרך אתר האינטרנט של החברה) עם חומרה גבוהה שלא מביישת אף סמארטפון דגל.

חומרה: ה-One מגיע עם חומרה שמוגדרת קרוב לקצה העליון של הסמארטפונים היום. יש כאן מעבד מרובע ליבות מסוג סנפדרגון 801 של חברת קוואלקום במהירות 2.5 ג'יגה הרץ עם 3 ג'יגה זיכרון. המכשיר רץ בצורה חלקה ומגיב בזריזות, כיף ונעים להשתמש בו. נפח האחסון עומד על 16 ג'יגה, ללא יכולת הרחבה. המכשיר תומך בטכנולוגיית הגלישה מדור 4 שהחלה לפעול לאחרונה בארץ. יש לציין שבבדיקה שאנחנו ערכנו עם המכשיר ברשת סלקום, סבלנו מבעיות קליטה בדור 4 וניתוקי שיחות, דבר שלא התרחש ברשת דור 3.

מסך: המסך מגיע בגודל 5.5 אינץ', מה שהופך את המכשיר לפאבלט (הכלאה של סמארטפון וטאבלט). המסך הוא Full HD ברזולוציה של 1080 על 1920 פיקסלים עם צפיפות פיקסלים - 401ppi וציפוי זכוכית ממוגן שריטות מסוג גורילה גלאס 3. איכות התצוגה טובה מאוד, לא מצוינת כמו חלק מהדגמים המתחרים. מצד שני רמת התאורה חזקה מאוד לשימוש באור שמש ישיר. קצת הפריע לנו שמנגנון הבהירות האוטומטי לא עבד בצורה מספיק טובה.

ממשק: מערכת ההפעלה במכשיר היא אנדרואיד בגרסת קיטקט (4.4.4). ה-One מגיע מגיור לעברית כאשר עליו מקבלים מעטפת של החברה. המעטפת בסך הכל שומרת על המראה הנקי של אנדרואיד עם עיצובים שונים לעמוד הנעילה. בגלל שהחברה לא מתקינה על המכשיר המון אפליקציות, ניתן ליהנות ממכשיר שפשוט טס במהירות שלו.

עיצוב: ה-One לא נראה כמו סמארטפון סיני זול. הוא מגיע בצבע לבן, הוא נעים לאחיזה ביד בזכות גומי רך (לטענת החברה הוא נעשה מאגוזי קשיו), מסגרת המסך יחסית דקה והמעטפת הכסופה שלו משלימה את המראה האלגנטי. העובי יחסית דק - 8.9 מ"מ והמשקל - 162 גרם. לא מאוד קל, אבל בגבול הסביר, במיוחד למכשיר עם גודל מסך כזה.

מצלמה: ה-One כולל מצלמה עם חיישן 13 מגה פיקסל (תוצרת סוני) עם פלאש. התוצאות היו מוצלחות אפילו בתנאי תאורה לא אידיאליים.

סוללה: ה-One מציע את אחת הסוללות המוצלחות שראינו - קיבולת של 3,100 מיליאמפר שהספיקה לנו ליום וחצי של שימוש. בהחלט מרשים.

השורה התחתונה: ה-One הוא סמארטפון נהדר, גם במחיר שהוא נמכר בישראל לאחר עלויות שילוח ומסים. מדובר בסמארטפון משתלם לעומת מכשירים שעולים אלף שקל יותר ממנו. החיסרון הגדול הוא האחריות, שלא קיימת בארץ, בגלל היעדר יבואן רשמי, מה שמחייב פנייה למעבדות פרטיות.

מחיר: את ה-One קצת קשה להשיג בישראל, מכיוון שאין יבוא מסודר. אתר ChinaBuy שהינו הנו אתר סחר אלקטרוני סיני המחזיק נציגות בישראל מציע לרכוש אותו דרכו ב-1,950 שקל, כולל עלויות שילוח ומסים. המחיר כולל משלוח עד הבית בתוך 10 ימים.

ציון: 9.