החוק של ארדן: קשת ורשת ייצאו לרישיונות באפריל 2015

תזכיר החוק של שר התקשורת יכלול יציאה של זכייניות ערוץ 2 לערוצים נפרדים ברישיון כבר באפריל 2015 - עם או בלי קשר למצבו של ערוץ 10 ■ קשת הודיעה כבר על רצונה לצאת לערוץ משלה, אך רשת מסרבת בינתיים לעשות זאת

תזכיר החוק לפיצול מוקדם של ערוץ 2 יופץ ביומיים הקרובים על-ידי משרד התקשורת. ל"גלובס" נודע כי תזכיר החוק יכלול יציאה של זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת לערוצים נפרדים ברישיון כבר בחודש אפריל 2015 - עם או בלי קשר למצבו של ערוץ 10.

החוק יופץ כאשר זכיינית ערוץ 2 רשת מסרבת בינתיים להודיע בעצמה על יציאה לרישיון במהלך שנת 2015. זאת בניגוד לזכיינית קשת, שכבר הצהירה על כוונתה לצאת לערוץ משלה.

ההערכה כי החוק - לפיו בתוך פחות משנה ייצאו רשת וקשת מתוך ערוץ 2 ויקימו ערוצים ברישיון, כשבכל אחד מהם תשדר רשת או קשת שבוע ימים ותחזיק בחברת חדשה משלה - יזכה להתנגדות, במיוחד על רקע מאבקו של ערוץ 10 לקבל הארכת זיכיון.

שאיפותיו של ערוץ 10 באות לידי ביטוי ביוזמה שהעלה ביום חמישי האחרון יו"ר ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה, יעקב שחם, שהציע להאריך את זיכיונן של כל זכייניות ערוץ 2 וערוץ 10 עד לשנת 2020. הנושא הובא כהצעה בישיבת המועצה, אך לא עלה להצבעה ולא התקבל כהחלטה.

יש לציין כי למועצת הרשות השנייה אין סמכות לקבל החלטה מסוג זה, והיא יכולה רק להמליץ על שינוי החוק.

קשת העבירה דרישות

בדיוני המועצה שהתקיימו ביום חמישי האחרון התארחו נציגי קשת וערוץ 10. נציגי הזכיינית רשת לא הגיעו למועצה, לאחר שבתום ישיבת דירקטוריון שהתקיימה בה, לא הבהירה באופן רשמי את החלטותיה באשר ליציאה לרישיון בערוץ המשדר 7 ימים בשבוע. אי-קבלת ההחלטה, משמעותה בעיני השוק אי-כוונה לצאת לרישיון.

ל"גלובס" נודע כי קודם להודעת קשת על כוונתה לצאת לרישיון, נפגש השר גלעד ארדן עם ראשי הזכיינית, במקביל לפגישה שערך באחרונה גם עם בעל השליטה ברשת, אודי אנג'ל. בפגישה בין הצדדים ביקש ארדן את הזכייניות להבהיר באילו תנאים יהיו מוכנים להקדים את יציאתם לרישיון.

קשת העבירה של דרישות, ובהן הסדרת השוק ברמה רוחבית, ובכלל זה התרת תוכן שיווקי, ביטול של דמי הזיכיון ודמי ההפצה והחזר החלק היחסי של הביד, עד שנת 2017.

בתוך כך, ולאור אי-ההיענות של רשת ליוזמת ארדן, נפגש מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, פעם נוספת עם ראשי רשת, לאחר סדרה של פגישות בעבר, במגמה לשכנע אותם בכל זאת להשלים עם החוק שמציע שר התקשורת, ואשר מנוסח ברשות השנייה. החשש הוא שסירובה של רשת להשלים עם התוכנית יביאו לטרפודו של החוק.

בעלי המניות ברשת סירבו להגיב.