עובדי כיל יוצאים למאבק; "נפעיל לחץ על שרי הממשלה"

הוועד: "נוכיח לממשלה כי הבעלים ומנהלי החברה עושים שימוש ציני בעובדים, וזאת במטרה לפגוע בכושר העבודה בנגב תוך הגדלת הרווח האישי לכיסם"

ראשי ועדי העובדים במפעלים של כימיקלים לישראל (כיל) בדרום התכנסו היום (א') כדי לדון בתוכנית הקיצוצים שאישר בשבוע שעבר דירקטוריון החברה, ובמרכזה - סגירת מפעל המגנזיום בסדום ופיטורים של עובדים בתעשיית הברום.

בישיבת החירום השתתפו יו"ר ועד העובדים במפעל המגנזיום, אבי בן שושן, יו"ר עובדי תרכובות הברום, אבנר בן סניור, וראשי הוועדים ממפעלי ים המלח, רותם אמפרט, פריקלאס ומפעלי תובלה. בישיבה השתתף גם יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף.

"אנחנו מרגישים נבגדים, ושעושים בנו שימוש ציני. מתייחסים אלינו כאל כלי משחק כדי לנגח את החלטות הממשלה", אמר בתום הישיבה בן שושן. לדבריו, כל ראשי הוועדים מתכוונים לפעול במשותף מהימים הקרובים להפעלת לחץ כבד על חברי כנסת, שרים ואף על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כדי שיפעלו מצדם לריסון הנהלת החברה.

בכוונת ההנהלה לסגור את מפעל המגנזיום בתחילת 2017 וזאת במועד שבו עתידות להיכנס לתוקף ההמלצות של הוועדה לבחינת חלקה של המדינה ממשאבי הטבע בראשות הפרופ' איתן ששינסקי. ההמלצה המרכזית של הוועדה, שפרסמה בחודש מאי דוח ביניים ובשבועות הקרובים תפרסם את הדוח הסופי שלה, היא שכיל תשלם מס בשיעור של 42% על רווחי יתר, וזאת באופן שיכניס לקופת המדינה כחצי מיליארד שקל בשנה.

"אפילו בשנים הקשות ביותר שהיו לכיל בעבר - לא דיברו במושגים של סגירת מפעלים והפסקת פעילויות. כיל מרוויחה המון, וגם אם החברה טוענת שמפעל המגנזיום אינו רווחי - יש לו ערך מוסף רב לחברה באמצעות הספקת חומרי גלם חיוניים לתעשיית האשלג ולתעשיית הברום", אמר היום בן שושן.

לדברי יו"ר ועד עובדי הברום, אבנר בן סניור, "בשבועות הקרובים נסביר לפוליטיקאים ולראשי הרשויות בדרום כיצד עידן עופר מתכוון להרזות את כיל, תוך התמקדות בתחום האשלג ולאחר מכן למכור אותה. אם המאבק שלנו אל מול הפוליטיקאים לא יצלח - לא מן הנמנע שנשבית כליל את כל הפעילות של החברה בדרום", אמר.

מלבד סגירת מפעל המגנזיום ופעולות להתייעלות במפעלי הברום, הודיעה כיל בתחילת החודש על הקפאת תוכנית נרחבת להשקעה בתשתיות הייצור שלה בדרום. מדובר בתוכניות פיתוח במפעלי ים המלח וברותם אמפרט. שם אמרו כי על רקע המסקנות המסתמנות מוועדת ששינסקי 2, השקעות אלה לא יהיו כדאיות מבחינה כלכלית עבור החברה.