הפסד כבד של 291 מיליון שקל לדורי בנייה במחצית הראשונה

החברה דיווחה על גירעון של 235 מיליון שקל ■ בשבוע שעבר עדכנה החברה כי היקף ההפסדים שתציג בעקבות הוצאות בלתי צפויות וטעויות באומדן עלויות של פרויקטים יגיע ל-445 מיליון שקל

חיים כצמן ודורי סגל / צילום: תמר מצפי
חיים כצמן ודורי סגל / צילום: תמר מצפי

הפסד ענק של 291 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2014, גירעון של 235 מיליון שקל בהון העצמי והפסד המצטבר לסכום של 423 מיליון שקל בשנה וחצי האחרונות - אלה מספרי האימה העולים מדוחות חברת דורי בנייה, המשתייכת לקבוצת גזית גלוב של חיים כצמן ודורי סגל, שפורסמו אמש.

דורי בנייה הודיעה לפני כחודש כי "קיימת סטייה מהותית באומדני העלויות וההכנסות הצפויות של פרויקטים בביצועה של החברה, לעומת האומדנים שהיו קיימים בידיה עד כה". הסטייה המדוברת, בהיקף של 445 מיליון שקל, נוגעת לפעילות בהיקף כולל של כ-5 מיליארד שקל בפרויקטים שבוצעו, וכן בכאלה שנמצאים בתהליכי ביצוע. ככל הנראה, הטעויות שבוצעו באומדנים היו רוחביות ונוגעות לפרויקטים רבים, ולכן את רוב הנזק שנגרם ניתן לייחס להחלטות הנהלת החברה.

רואי החשבון של דורי בנייה מפנים את תשומת הלב לגירעון של 91 מיליון שקל בהונה החוזר, ולתזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת של 176 מיליון שקל במחצית השנה הראשונה, ומוסיפים כי "יכולתה של החברה לעמוד בפירעון התחייבויותיה נשען על התחייבותה של החברה האם, קבוצת דורי, אשר קיבלה התחייבות מגזית גלוב (בעלות השליטה בקבוצה - א' ל')".

בפעילות השוטפת, הכנסותיה של דורי בנייה התכווצו ברבעון השני ב-41% ל-252 מיליון שקל, ובמחצית השנה ירדו ב-29% ל-565 מיליון שקל, והיא עברה להפסד גולמי שמצטבר במחצית השנה ל-257 מיליון שקל ולהפסד תפעולי שהגיע ל-281 מיליון שקל לתקופה זו.

בעקבות מצבה הקטסטרופלי של דורי בנייה, פרסמה גזית גלוב מתווה השקעה של 200 מיליון שקל בקבוצת דורי, המנוהלת בידי רונן אשכנזי, נוסף על 250 מיליון שקל שהעמידה לה באמצעות קווי אשראי. בדוח תזרים צפוי שצירפה לדוחותיה, צופה דורי בנייה כי הוצאותיה (שימושים) עד סוף השנה יגיעו ל-191 מיליון שקל, מול מקורות של 208 מיליון שקל.

מצבה של דורי בנייה כיווץ את הונה העצמי של החברה האם, קבוצת דורי, ב-90% ל-26 מיליון שקל בלבד, והוביל אותה להפסד ענק של 185.5 מיליון שקל במחצית השנה הראשונה של 2014, המצטרף להפסד של 67 מיליון שקל בשנת 2013.

ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב, המחזיקה בשתיים, פרסמה היום דוחות חיוביים לרבעון השני של השנה, עם שיפור בפרמטרים התפעוליים ובפעילות הליבה. בסיכום רבעוני גדל ה-NOI (הכנסות תפעוליות) של גזית גלוב ב-1% (בנטרול שערי מטבע) ל-832 מיליון שקל וה-FFO (תזרים מזומנים מפעילות שוטפת) קפץ ב-15% ל-163 מיליון שקל.

הרווח הנקי של גזית גלוב קפץ ברבעון השני ב-143% ל-146 מיליון שקל ובמחצית השנה נחלש ב-22% ל-303 מיליון שקל.