השיחה: משיקים מורשת טלוויזיונית

מי הגיע לאירוע ההשקה של ערוץ המורשת? ■ מי פירגן למושיק גלאמין על התוכנית החדשה בהוט? ■ מה עשה מנכ"ל כאל דורון ספיר באילת? ■ ולאיזה אירוע מיוחד הוזמן רון חולדאי?

"למרות פרשת מח"ט גבעתי, אני יכול להגיד שכדי להקים היום ערוץ טלוויזיה בישראל צריך אמונה בבורא עולם", כך אמר שר התקשורת, גלעד ארדן, באירוע השקת ערוץ 20, שנערך ביום שישי האחרון בגלריה מאירהוף בתל-אביב. הערוץ נופל על משבצת ערוץ המורשת, אך לוח שידוריו לא נופל דווקא על משבצות תוכניות הדת שבהן אנחנו רגילים לצפות.

אחד מהבעלים, אבי בר, הציג את הסיסמה של הערוץ - "טלוויזיה שמכבדת אותך", ואמר כי הבחירה במשפט זה אינה מקרית ורמז בכך לשידורי הערוצים האחרים.

עוד הצטופפו בצהריים החמימים, למה שנראה היה כמפגש פסגה בין בכירי המגזר הציוני-דתי לראשי הטלוויזיה בישראל, יו"ר הערוץ, מוטי שקלאר; יונה ויזנטל, העורך הראשי של רשות השידור; נורית דאבוש, יו"רית הבימה, שהגיעה עם בתה ליאב; אבי בן-טל, מנכ"ל ynet, שלו קשר עסקי עם הערוץ החדש; ואנשי תוכן רבים מקבוצת "ידיעות אחרונות", ובהם יון פדר; מיכל רפאלי-כדורי, סמנכ"לית הרגולציה של yes; ניצן חן, מנהל לשכת העיתונות הממשלתית; עוזי דיין, יו"ר מפעל הפיס; יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל; עיתונאים בכירים כמו שלום קיטל, בן דרור ימיני, יורם ארבל, וקלמן ליבסקינד; ח"כ עליזה לביא; ח"כ איילת שקד; ג'ודי שלום-ניר-מוזס; הסוכן והאמרגן בני מנשה; איש האסטרטגיה של הערוץ זיו לנגר ואשתו איה קרמרמן.

באירוע השתתפו גם הטאלנטים המובילים של הערוץ, ובראשם לינוי בר-גפן; שרון גל, שהגיע עם משפחתו; עדן הראל ועודד מנשה; יהורם גאון; אטילה שומפלבי; גיל קופטש; קובי אריאלי; ואיריס קול.

באירוע הופיעו בפני הקהל שולי רנד ואסף אמדורסקי, גם הם מכוכבי הערוץ.

 יונה ויזנטל, אבי בר / צלם: אביב חופי
  יונה ויזנטל, אבי בר / צלם: אביב חופי

הגלאם של גלאמין

תוכנית חדשה תעלה הערב (ב') בהוט בשם "בבית של", בהנחייתו של מושיק גלאמין. הפעם, גלאמין יעצב לסלבס כמו יעל בר-זוהר וגיא זוארץ, איתי תורג'מן, אילנית לוי ואלירז שדה, ירדן הראל ואחרים את החדר האהוב עליהם בבית.

באירוע השקת התוכנית, שנערך בשבוע שעבר בחנות הקונספט של רשת הריהוט ביתילי - נותנת החסות הראשית לתוכנית, נכחו עופר איתני, יו"ר קבוצת א.פ עיצובים ומבעלי רשת ביתילי; ליליאנה אדאדי, מנכ"לית מתחם דיזיין סנטר; חתן השמחה מושיק גלאמין והסלבס.

 ליליאנה אדאדי, עופר איתני / צלם: אור גפן
  ליליאנה אדאדי, עופר איתני / צלם: אור גפן

לטיול יצאנו

בסוף השבוע האחרון, רגע לפני החזרה לבית-הספר, הדרימו כ-2,300 עובדי כאל וילדיהם, ובהם עובדי מוקד אשדוד שהושק בתחילת יולי במהלך "צוק איתן", לחופשה מרוכזת באילת.

בחברה מדגישים כי זו הפעם הראשונה שכל העובדים יצאו במחזור נופש אחד גדול, בניגוד לשנים קודמות אז יצאו ב-3 מחזורים נפרדים.

משה פרץ זימר לעובדים, שבהם: דורון ספיר, מנכ"ל כאל; שגית סלע גל, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברה; אירנה פורטניק, סמנכ"לית תכנון ופתוח; ענת נתיב, סמנכ"לית שיווק; אחיה פריד, סמנכ"ל לקוחות עסקיים ואחרים.

 דורון ספיר, משה פרץ /צילום: ארן דולב
  דורון ספיר, משה פרץ /צילום: ארן דולב

הילד בן 70

ארגון "בית תפילה ישראלי", המנסה להטמיע את ערכי המסורת היהודית בתל-אביביים, קיים ביום שישי האחרון קבלת שבת המונית בנמל תל-אביב.

לאירוע הוזמן גם ראש העיר העברית הראשונה, רון חולדאי, שחגג השבוע 70. במהלך התפילה הזמינו אסטבן גוטפריד, רב בית תפילה ישראלי, ורני יגר, מנכ"ל הארגון, את חולדאי לשאת דברים ובסיומם העניקו לו "תפילה לשלום העיר תל-אביב-יפו" וזר פרחים. הקהל שר לו "היום יום הולדת".

"אחת המסורות היפות ביותר שנוסדו בעיר תל-אביב היא 'עונג שבת', שהנהיג המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק בשנת 1926. זה התחיל מקבוצת אמנים וסופרים שהיו מתכנסים בלילות שבת ועוסקים בתרבות היהודית על שלל היבטיה" אמר חולדאי, "והנה, 80 שנים אחרי כן, תל-אביב-יפו היא עדיין עיר יהודית מאוד על-פי דרכה הייחודית, ועדיין יש בה צמא אדיר לתוכן יהודי, ללימוד ולטקסים. לצד יהדות אורתודוקסית, העיר נהנית מפריחה חסרת תקדים של מה שקרוי בפי רבים 'יהדות מתחדשת' - ואולי אפשר גם לקרוא לזה סתם 'יהדות תל-אביבית': יהדות סובלנית וערכית; יהדות כעולם תרבותי; יהדות כמערך מוסרי וערכי ולאנשי 'בית תפילה ישראלי' - תפקיד בפריחה הזו בעיר".

עוד היו ושמעו: טל אורן, מנכ"לית אוצר מפעלי ים; אורי קליין, מנכ"ל אתרים; וחברי מועצת העיר תל-אביב מיכאל גיצין, ראובן לדיאנסקי ואפרת טולקובסקי.

רון חולדאי/ צלם: אור גליקמן
 רון חולדאי/ צלם: אור גליקמן

למען המתנדבים

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מסרה אתמול (א'), בטקס שהתקיים בבית דגן, 50 ניידות חדשות לאגף התנועה במשטרת ישראל. הניידות, במימון הרשות, יצטרפו לצי הניידות של "המתנדבים בתנועה", שפועלים בערים ברחבי הארץ. 25 ניידות צפויות להימסר בעתיד.

ד"ר יעקב שיינין, יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אמר בטקס כי "אנו רואים באכיפה הכרח בל-יגונה, אך אנו לא מחפשים דוחות. אנו מקווים ומאמינים שהמתנדבים בתנועה לא יעסקו ברדיפה אחרי מתן דוחות, אלא בסיורים, בנוכחות, בבדיקת רשיונות, ולא פחות בהסברה - בעיקר לצעירים. היעד הלאומי הוא להיות בין 5 המדינות הבטוחות ביותר בעולם עד שנת 2020. המשמעות היא לרדת אל מתחת ל-200 הרוגים בשנה".

יוחנן דנינו, מפכ"ל המשטרה, אמר: "מסירת כלי רכב חדשים היא אירוע בעל חשיבות מיוחדת, שכן היא משליכה באופן ישיר על היכולת המבצעית של המשטרה. בעיקר נכון הדבר כאשר הרעיון המרכזי העומד מאחוריה הוא שימור והעצמת מתנדבים, שתורמים מזמנם הפרטי ומצטרפים לכוח הלוחם בתאונות הדרכים".

בהתייחס לתאונת הפגע וברח שהייתה בסוף השבוע, הוסיף דנינו: "יש כאן כשל מוסרי ערכי, ומשטרת ישראל לא תוכל בשום אופן להשלים עם התופעה הזו של נהגים שפוגעים באנשים ומשאירים אותם פצועים על הכביש".

יצחק אהרונוביץ', השר לביטחון פנים, פרגן לשוטרי התנועה ולרשות הלאומית לבטיחות בדרכים על תרומתם להפחתת מספר ההרוגים בתאונות הדרכים מ-500 לפני כ-8 שנים, לכ-300 בשנת 2013.

עוד נכחו בטקס: ניצב משה (צ'יקו) אדרי, ראש אגף התנועה; מרדכי בהירי דואני, מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים; ויאיר גלר, מנכ"ל הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול.

 יוחנן דנינו, יעקב שיינין/ צלם: יהונתן סבן
  יוחנן דנינו, יעקב שיינין/ צלם: יהונתן סבן