מנכ"לית ערוץ 9: "מועצת הכבלים והלוויין מתנכלת לנו"

ערוץ 9 נקנס ב-100 אלף שקל בעקבות שינוי במועד שידור מהדורת החדשות

ויקטוריה גורדין / צילום: איל יצהר
ויקטוריה גורדין / צילום: איל יצהר

מנכ"לית ערוץ 9, ויקי גורדין, תוקפת את החלטת מועצת הכבלים והלוויין לקנוס את הערוץ דובר הרוסית בכ-100 אלף שקל על שינוי במועד שידור מהדורת החדשות המרכזית ללא אישור של הרגולטור.

לדברי גורדין, בעוד שמועצת הרשות השנייה מחפשת דרכים לסייע לזכיינית הטלוויזיה המסחרית לאחר מבצע "צוק איתן" - במועצת הכבלים והלוויין "מתנכלים לערוץ 9", לדבריה "ומקשים עליו".

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", במועצת הכבלים פתחו בהליך הפרה נגד ערוץ 9, לאחר שהעביר את מהדורת החדשות המרכזית מהשעה 21:00 בערב לשעה 20:00, לפני שקיבל על כך אישור מהרגולטור.

במועצה, טרם כניסתה של ד"ר יפעת בן-חי-שגב כיושבת-הראש, דרשו להחזיר את מהדורת החדשות למועדה המקורי, עד לאישור מסודר, אך בערוץ 9 סירבו. כעת נודע כי הוחלט לקנוס על כך את הערוץ, כ-7 חודשים לאחר תחילת ההתדיינות בין הצדדים.

"מהמועד שבו הובהר לערוץ 9 כי שינוי מתכונת החדשות מחייב אישור מועצה, היה עליו להמתין לאישור המועצה, ולא להתחיל בשידור המתכונת החדשה של החדשות ולעשות דין לעצמו", נכתב בהחלטת מועצת הכבלים והלוויין.

עוד נכתב כי "כי אין לשלול אפשרות לפיה המועצה הייתה סבורה כי די בהיקף התכנים החדשותיים המשודרים בערוץ טרם השינוי, שכן הערוץ לא קיבל רישיון ייעודי לשידורי חדשות. שיקוליו המסחריים של הערוץ בהרחבת מתכונת החדשות טובים ויפים, אך אין בהם כדי להחליף את אישור המועצה ואת בחינתה את הבקשה לגופה. בהיבט זה, השיקול הכלכלי של הערוץ אינו עומד לבדו".

על-פי גורדין, אמירה זו באשר לשידורי החדשות היא צינית במיוחד לאור שידורי החדשות האינטנסיביים ברוסית שסיפק הערוץ לצופיו בזמן מבצע "צוק איתן". לדבריה, בכוונתה לפנות לשר התקשורת ולמשרד המשפטים ולערער על ההחלטה.

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר בתגובה: "טענות ערוץ 9 מגוחכות וגובלות בחוצפה. המועצה החליטה כי עד שלא יתוקן השינוי, היא לא תדון בבקשת הערוץ, והחליטה לקנוס אותו על התנהלותו הקלוקלת".