ערוץ 9 הקדים את מהדורת החדשות ל-20:00 ללא אישור

בעקבות זאת פתחה ‎מועצת הכבלים והלוויין בהליך הפרה נגד הערוץ ■ ערוץ 9: "המוצר החדשותי של הערוץ הושבח. הדיון בנושא גובל באבסורד"

מועצת הכבלים והלוויין החלה בהליך הפרה נגד ערוץ 9, לאחר שזה העביר את מהדורת החדשות המרכזית שלו לשעה 20:00 בערב, ולא העביר את בקשתו די זמן לפני שביצע את המהלך.

ההפרה נפתחה במהלך השבוע שעבר, בזמן שעיקר שידורי הערוץ דובר הרוסית התמקדו בסיקור חדשותי של מבצע "צוק איתן". זאת, בעוד שהעברת מהדורת החדשות התבצעה כבר לפני 4 חודשים.

ל"גלובס" נודע כי לאחר שהמהדורה כבר שודרה, ובהיעדר דיון בעניין, ביקשה מועצת הכבלים והלוויין להחזיר אותה לשעה 21:00 בערב עד לאחר החלטה בעניין, אולם בערוץ סירבו.

מאז שעבר ערוץ 9 לידי אלכסנדר לוין, בערוץ החליטו להשקיע מיליוני שקלים בשידורי החדשות. בתקופת הלחימה אף שולב יעקב אילון כמגיש במהדורה המרכזית.

"בשנת 2013 השביח ערוץ 9 את 'מוצר החדשות' של הערוץ באופן משמעותי, מבחינת התקציב שהועמד לטובתו, מספר צוותי האיסוף והשידור, מספר כתבות החוץ במהדורה היומית, האמצעים הטכנולוגיים העומדים לטובת ההפקה ולמעשה מבחינת כמעט כל מדד אפשרי", נכתב בתגובת ערוץ 9 להפרה. "הדיון בנושא זה כיום, בתום חודש תמים שבו הערוץ משדר חדשות באופן אינטנסיבי במתכונת גל פתוח, גובל באבסורד... העובדה שערוץ נישה קטן מצליח בתקופה כזו להפיק מוצר חדשות מקיף, מעודכן ואיכותי ברמה לאומית, אינה דבר של מה בכך".

בתגובה, שנשלחה באמצעות עו"ד דב אברמוביץ, נכתב גם כי ערוץ 9 ספג פגיעה כלכלית בימים אלה.

במועצת הכבלים אמרו ל"גלובס" כי תתקיים פגישה עם אנשי הערוץ בנושא.

מועצת הכבלים דואגת לברודקאסט?

בשוק התקשורת יש מי שמנתח את פעולת מועצת הכבלים כמה שנראה כשמירה על האינטרס של ערוצי הברודקאסט דווקא, על-ידי שמירת מגבלות הנישה של הערוצים הייעודיים.

מהלך דומה בא לידי ביטוי גם בפיקוח של מועצת הכבלים והלוויין על ערוץ 20, ערוץ המורשת הייעודי, עוד בטרם החל במסלול שידוריו הרשמי. במועצת הכבלים והלוויין זימנו את היו"ר, מוטי שקלאר, ואף עברו על הליין-אפ של התוכניות המתוכננות, זאת בטענה כי תכנים ששולבו בהם אינם מובאים "בראי מורשת ישראל".

במועצת הכבלים הבהירו כי ערוץ ייעודי שהוא ערוץ "נרו קאסט" (שידור צר) חייב לעמוד בדרישות שהחוק קובע לו, על מנת שלא ינגוס בערוצי הברודקאסט.

ממועצת הכבלים והלוויין לא נמסרה תגובה.