בדרך לוול סטריט: חברת האינטרנט השלישית בגודלה בעולם

עליבאבא תנסה להנפיק בארה"ב לפי שווי של 162 מיליארד דולר - השווי השלישי בגודלו אחרי גוגל ופייסבוק

ג'ק מא - מייסד עליבאבא / צילום: רויטרס
ג'ק מא - מייסד עליבאבא / צילום: רויטרס

חברת עליבאבא, ענקית המסחר המקוון מסין, יוצאת להנפקה בארה"ב ותנסה לגייס 21.1 מיליארד דולר לפי שווי חברה של 162.7 מיליארד דולר.

אם ההנפקה אכן תצא לפועל לפי השווי האמור, עליבאבא תהיה חברת האינטרנט השלישית בגודלה בוול סטריט, אחרי גוגל ופייסבוק . אנליסטים מעריכים כי מדובר ביעד שמרנים עבור עליבאבא ומעריכים בממוצע שההנפקה תיסגר לפי שווי של 187 מיליארד דולר.

"היעד הרשמי של עליבאבא הוא מתחת לציפיות בוול סטריט", אמר לסוכנול בלומברג אנליסט ב-JG Capital, שסבור כי עליבאבא בוחנת את תגובות השוק כעת ותשנה את המחיר בהמשך בהתאם. "הם כנראה מעדיפים התחלה חלקה ואז לדחוף את המחיר מעלה".

כבר בחודש יולי טענו חלק מהאנליסטים כי עליבאבא עשויה להתחיל עם יעד הנפקה נמוך ביחס לציפיות על מנת להימנע ממבוכה כמו בהנפקה של פייסבוק, שמניותיה צללו לאחר ההנפקה. אותם אנליסטים ציפו דווקא שעליבאבא תתחיל עם יעד לשווי של 154 מיליארד ד'.

בעלת המניות הבולטת ביותר של עליבאבא היא חברת יאהו שמחזיקה ביותר מ-22% מהחברה. מייסד ויו"ר החברה הוא ג'ק מא ולצידו סגן היו"ר - ג'ו צאי; שניהם מתכננים למכור 320 מיליון מניות במחיר של 60-66 דולר למניה ולגרוף הון בהנפקה: 19.2-21.1 מיליארד דולר.

עליבאבא תתחיל ברוד-שואו ב-8 בספטמבר בוול סטריט ומנהליה יגיעו - לפי סוכנות בלומברג - עד סן פרנסיסקו בניסיון למשוך משקיעים. התמחור הסופי של ההנפקה מתוכנן ל-18 בספטמבר.