מסתמן: י.ח דמרי ואזורים יקימו 2,000 דירות בב"ש

חברות הנדל"ן הן, ככל הנראה, הזוכות במכרז הגדול ביותר שפורסם בשנה החולפת ■ לפי הערכות, בעבור הקרקע הציעו החברות 180 מיליון שקל, לא כולל חלק מהיטלי הפיתוח ואגרות לעיריית באר שבע

חברות הנדל"ן י.ח דמרי ואזורים הן, ככל הנראה, הזוכות במכרז הגדול ביותר שפורסם בשנה החולפת, לרכישת קרקע המיועדת להקמת 2,000 יחידות דיור בבאר שבע בהצעה משותפת - כך נודע ל"גלובס". על פי הערכות, בעבור הקרקע הציעו החברות 180 מיליון שקל, לא כולל חלק מהיטלי הפיתוח ואגרות לעיריית באר שבע.

את המכרז פירסמה עיריית באר שבע לפני כשנה, ובמסגרתו הציעה למכירה את הקרקע שעליה ממוקם אצטדיון הכדורגל המיתולוגי "וסרמיל". הקרקע ממוקמת במרכז העיר, בפינת הרחובות יהודה הלוי ושמשון, בין השכונות ב' ו-ה', ומיועדת להקמת 18 מגדלי מגורים בני 18-23 קומות שיוקמו סביב פארק בן 30 דונם. נוסף על כך תכלול השכונה, שתיקרא "קריית גנים", מגרש של 8 דונם המיועד ל-3,000 מ"ר שטחי מסחר ותחנת דלק וכמו כן משרדים בשטח 12 אלף מ"ר.

אף על פי שחברות רבות בחנו את המכרז, בשל היקפיו נמנעו מרבית החברות המתעניינות להגיש בסופו של דבר הצעה על כלל השטח; במשך שנה, העירייה דחתה פעם אחר פעם את המועד האחרון להגשת ההצעות. דמרי פעילה זה שנים רבות בשוק המגורים בבאר שבע, ואם ההצעה שלה ושל אזורים אכן תוכרז כזוכה, יהיה זה מיזם ארוך שנים ששתי החברות יקימו וישווקו יחד.

מעיריית באר שבע נמסר: "הליכי המכרז טרם הסתיימו, ועד אשר הם לא יסתיימו אין באפשרות עיריית באר שבע להתייחס לידיעה".

לאזורים ולדמרי שיתוף פעולה עסקי בעבר; במאי 2012 רכשה אזורים את חלקה של דמרי, שותפתה (50%) במיזם להקמת 215 דירות בשכונת "עיר ימים" בנתניה.